problemer med fyr

Hej Alle sammen

Jeg har lidt problemer med mit olie fyr, nærmere cirkulations pumpen.
Det lyder som om der er meget luft i det, og der bliver ikke sendt noget varme ud i radiatorerne
Jeg har en grundfoss ups 25-40 der sidder "på hovedet".
Jeg har meget lidt forstand på disse ting så håber i kan hjælpe lidt.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du vand nok på systemet?
Prøv at løsne den store blanke skrue, i enden af cirkulationspumpen, så kan du lufte pumpen ud.
(Der sker ikke noget ved at fjerne skruen helt, det er begrænset hvor meget vand der kommer ud.)

Hej..

Jeg har lige prøvet at fylde systemet helt op med vand, til der kom vand ud af ventilen i toppen. Det ser ud til at have fået det til at virke. Tror luften er kommet ind via det rør jeg bruger til at fylde vand på, for det drypper så har nok en utæthed der.

Jeg havde forsøgt at skrue på den store blanke skrue men kunne ikke få den til at bevæge sig.

Skrevet af hartwich på 10 nov 2013 19:15
Hej Alle sammen

Jeg har lidt problemer med mit olie fyr, nærmere cirkulations pumpen.
Det lyder som om der er meget luft i det, og der bliver ikke sendt noget varme ud i radiatorerne
Jeg har en grundfoss ups 25-40 der sidder "på hovedet".
Nu bruger du ordene "sidder på hovedet", hvilket straks får mig til at nævne at en cirkulationspumpe altid bør monteres så motorakslen sidder vandret (horisontalt). Derved undgår man at "lejerne" bliver slidt unødigt og pumpen også bedre kan komme af med den luft der eventuelt kommer ind i pumpehuset.

I øvrigt er det slet ingen dårlig ide at skifte den ud til en moderne A pumpe. Hvis du investere i en af de billigste, har pumpen tjent sin indkøbspris ind på under 1 1/2 år. Og så kan den ny jo passende monteres korrekt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis