kolonihavehus i let konstruktion

 Hejsa . Er der nogen som ved hvor man kan finde en tegning til et sådan et på nettet.

Jeg forestiller mig et hus på 4 X 8 meter med indgang i foreste gavl og terasse i bagerste gavl. første rum er opholds stue med et tee køkken og et lille toilet med brus , en dør til næste rum som er soveværelse med udgang til terrasse med udsigt til havet. Evt kan terassen og for terrasse bygges senere.

Alle ideer modtages gerne.

Huset skal bygget i stål profiler med planker af cement (Conwood ) som ligner træplanker men ikke kan angribes af termitter. Taget en let construktion i stål eller bølgeetanit  og med frie spær . så højt til loftet.

Huset skal kunne flyttes om 5 år for en mere permanent bygning, ( Flyttes sidevejs 8 meter ) lige nu er der fyldt 500 m3 jordfyld på som nok tager 5 år om at sætte sig, derfor en let construktion der senere kan flyttes / skubbes med taljer.

Huset skal bygget i Thailand med lokale materialer.

Hejsa . Er der nogen som ved hvor man kan finde... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen sødest ven, det er du da velkommen til, især i betragtning af at du jo har hele 35 indlæg mod mine over 15800, så helt galt kan jeg ikke være på den.
Og jeg ved godt at nogle menesker desværre har tunnelsyn, så de udelukkende går efter de negative sider.
Skrevet af Håndværkeren på 13 nov 2013 09:55



Jamen sødest ven, det er du da velkommen til, især i betragtning af at du jo har hele 35 indlæg mod mine over 15800, så helt galt kan jeg ikke være på den.



Og jeg ved godt at nogle menesker desværre har tunnelsyn, så de udelukkende går efter de negative sider.


Til Håndværkeren.

Betyder det, at hvis man, som du, har over 15800 indlæg så er man klogere end den, som kun har 35 indlæg, eller betyder det bare, at man har svaret på alt mellem himmel og jord uden, at have nogen viden om det man svarer på.

Jeg tror du ved en masse om dameskrædderi og om at sejle, men til gengæld bærer en del af dine svar til andre præg af, at du gætter. Endvidere synes jeg, du altid kommer med kommentarer om, at sådan og sådan må man ikke gøre, i stedet for bare at svare på det der bliver spurgt om. Hvis du ikke har noget positivt at svare, så lad dog være at svare.

Har du slet ikke lagt mærke til, at i mange tilfælde bliver dine svar ignoreret i videre svar til spørgeren?


fase
Nej med mine 15800 indlæg mener jeg at der må da være en del der er godt nok, men at en bruger med 35 indlæg vil gå ind og bedømme mig ud fra hans indsats syntes jeg er at gå i meget små sko. Hvis han så havde læst bare 50 % af mine indlæg kunne jeg forstå hvis han rettede på mig
Og ja jeg er overhovedet ikke fejlfri og kan af og til komme med nogle ret kontante meninger om tingene. Men at jeg gætter mig til tingene er skudt langt ved siden af ! Nu er jeg jo ikke længere en ung mand men en mand der har prøvet lidt af hvert her i livet, nok mere end gennem snittet.
Jeg er ofte i det virkelige liv blevet kaldt spørge Jørgen og Ole opfinder, for jeg nøjes ikke med at kigge på, men spørger direkte hvis jeg vil vide noget om tingene.
Det er da lidt utroligt, - jeg spørger til , om nogen har enten en tegning til et kolonihave hus eller viden om et link til en tegning som jeg kan bruge eller modificere for min kones byggerir, og så ender der i skænderier her på mit indlæg. Det er uprofesionelt og ikke godt for dette web. Jeg tror Jeg vil finde mine spørgsmål på et andet web sted , måske i udlandet kan man finde seriøse webs hvor mogen vil svare Håber at dette web ikke altid er sådan.

Sejl kun i blåt trobisk varmt vand.

Skrevet af LARSBO på 13 nov 2013 13:53

Det er da lidt utroligt, - jeg spørger til , om nogen har enten en tegning til et kolonihave hus eller viden om et link til en tegning som jeg kan bruge eller modificere for min kones byggerir, og så ender der i skænderier her på mit indlæg. Det er uprofesionelt og ikke godt for dette web. Jeg tror Jeg vil finde mine spørgsmål på et andet web sted , måske i udlandet kan man finde seriøse webs hvor mogen vil svare Håber at dette web ikke altid er sådan.

Du har fuldstændig ret i, at det er uprofessionelt at bruge dit indlæg til den diskussion, der er foregået, men jeg forstår også kritikken af den såkaldte "håndværker" , han er ikke på nogen måde bygnings håndværker, men hans betegnelse får folk til at tro, at han ved alt om byggeri, hvad der på ingen måde er tilfældet. Hans råd bygger i de fleste tilfælde på gætterier og noget han hørt fra 3.hånd. Normalt er det fornuftige mennesker, der giver råd og vejledning.

Jeg håber, du må finde svar på dit spørgsmål også her dette forum.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis