hvordan er det nu med sonos?

I forbindelse med vi skal have gipsloft i hele huset tænker vi på at sætte indbygningshøjttalere i lofterne i de forskellige rum. Kan sonosenhederne styre højttalerne, som nok bliver forbundet med kabel. Det skal være sådan at jeg selv kan vælge hvilke rum jeg vil høre musik i og der skal kunne afspilles forskellig musik i hvert rum. Har sonos en forstærker med mange indgange der kan håndtere det så jeg kan styre det hele med min iphone?



Mvh Kenneth


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du skal prøve at besøge Sonos hjemmeside og f.eks. HIF Klubbens. Så kan du se, hvilke komponenter der findes.

Men nej, som du beskriver dit ønske, kan Sonos ikke løse det. Man kan styre hver enkelt Sonos enhed og spille forskellig musik pr. Sonos enhed. Det er ikke noget med at sætte mange højttalene til EN Sonos enhed.

Det der kommer nærmest dit ønske var et købe ligeså mange Sonos Connest Amp som antallet af rum du ønkser indbygningshøjttalere i, men det bliver en dyr løsning.

Meningen er at man sætter Sonos enheder i de rum, man ønsker at kunne styre musikken i - f.eks. Sonos Play enhederne 1, 3 eller 5 (efter krav til lydstyrke og kvalitet). Disse enheder kan så hver i sær styres med iPhone, PC, iPad, Android-telefoner ,mv.

Det du ønsker er Sonos indbygningsenheder (højttalere), men sådanne har de ikke lavet (men det var oplagt).

Sonos systemerne er enhed og højttaler samlet, bortset fra Connect Amp der er Sones enhed med forstærker og udgang til separate højttalere (f.eks. en eller anden indbygningshøjttaler).
Jo hvis du vil betale en Sonos Connect Amp til hvert rum, du ønsker at kunne individualisere musikken i.

Så kan det laves usynligt, for Connect Amp kører via Wireless og kan gemmes væk.
Jooh men det er vist en lidt for dyr løsning. Jeg må se om det findes en forstærker der kan kobles på wifi og styre 6-7 sektioner individuelt.


 

Kan du finde højttalere med indbygget forstærker, kan du med Sonos "nøjes" med en Connect til 2.599 pr. rum. Men så bliver dine højttalere jo bare det dyrere.
Puha det bliver nok en større udgift at få det lavet. Sådan som jeg forestiller mig det er 2 højttalere i køkkenet 4 i stuen 2 på badeværelset og 2 i 2 værelser og måske et par stykker i udhænget over terrassen. Og især de udendørs er nok gode at kunne afbryde om aftenen. Måske hvis jeg dropper ideen med forskellig musik i rummene men bare den samme men hvor jeg kan bestemme om alle rum skal spille eller kun nogle få.
Så er der kun det med tilslutning tilbage, da det nok bliver indbygningshøjttalere med kabel.


 

Kan du finde højttalere med indbygget forstærker, kan du med Sonos "nøjes" med en Connect til 2.599 pr. rum. Men så bliver dine højttalere jo bare det dyrere.
Jeg skal lige forstå connect, er det den der kun har en udgang?


 

Connect er bare en "modtager". Den kan så sende signalet videre til en forstærker, der så kan trække dine højttalere.
Connect Amp er en "modtager" med indbygget forstærker og skal bare kobles til højttalere (der alle vil spille samme musik).
Play enhederne har alle indbygget forstærker og højttalere og kan ikke kobles til eksterne højttalere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis