Dørkarm på 19 cm

Hej, er det muligt at købe en dørkarm på 19 cm i tykkelsen? Synes kun jeg kan finde på ca. 13 cm.

Baggrunden er at jeg har et hanebånd på 19 cm, hvor jeg har bygget en skillevæg op omkring dette hanebånd og der skal selvfølgelig også være en dør.

Håber I kan hjælpe.

Hilsen
Klaus
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok nødt til at sætte en liste på på 6 cm på den side af karmen der er modsat dørsiden.

190mm er ikke standard - kan sikkert laves men så koster det !

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, dyrt at købe i den bredde, lave hellere en påforing på den ene side med høvlet liste eller MDF.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Da jeg skiftede karme i hele huset, skulle jeg bruge nogen på ca 13cm, men havde fået 8 stk på 10cm gratis. Så der blev også sat en liste på. Når den bliver malet og der kommer indfatninger på, vil det se ud som om at at de er født sådan
Hep,

Arbejder for en dørfabrik og 180mm og 200mm er standard, men du kan sagtens få dem skåret ned til 190mm og det koster ikke det vilde. Vores professionelle kunder får dem som regel skåret i vægdybde fordi merprisen er beskeden ift. at lave tilsætning og det ekstra malearbejde det medfører -men som Lav-Det-Selv'er er tiden måske ikke så vigtig og så er en standardkarm selvfølgelig billigere...
Det skal så retfærdigvis siges at vi har 2-3 ugers lev. tid på karme i spec.mål...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for alle jeres svar!!! Lyder jo ellers som om det er overkommeligt med sådan en påforing men jeg tænker at vores andre karme er malet fra fabrikkens side så det kommer så ikke til at matche eller er det muligt at lave pænt?

@Mads Bo, hvad koster sådan en karm (ca. Pris er også ok) og kan man bare gå ned i sin lokale Bygma, Xl byg og hvad de ellers hedder og bestille.

Skrevet af Jungleman på 10 nov 2013 22:50
Tak for alle jeres svar!!! Lyder jo ellers som om det er overkommeligt med sådan en påforing men jeg tænker at vores andre karme er malet fra fabrikkens side så det kommer så ikke til at matche eller er det muligt at lave pænt?

@Mads Bo, hvad koster sådan en karm (ca. Pris er også ok) og kan man bare gå ned i sin lokale Bygma, Xl byg og hvad de ellers hedder og bestille.


jeg nøjedes med at male tilsætningen kun. Og det ses som sagt ikke at det er en tilsætning.  Det muligt man vil kunne se forskel hvis man kigger efter det, men har aldrig lagt mærke til det. Så det kommer du nok heller ikke til.

Hej Jungle -alt det her er med forbehold fordi jeg sidder med bruttopriser til dagligt som er meget for høje og din endelige pris er lidt svær at give. Vi sælger netop gennem din lokale XL/Bygma/Stark/'whatever' og derfor er det lidt svært for mig at sige præcist hvad DU skal betale for sådan en karm, fordi det hænger sammen med bla. mængden og den lokale rabat.
MEN lad os nu sige at du står med din normale 128mm karm og gerne vil have en 190mm karm i stedet -jeg vil SKYDE på at du skal give et sted imellem 200-300kr ekstra ift. et standard 128mm karmsæt. Så er der selvfølgelig yderligere en merpris hvis hængsler og slutblik skal specialbeslås, hvis din dør ikke er standard -men dem kan man jo også selv overføre og nedfælde hvis man er lidt snild med et stemmejern!
Men gå ned til din lokale tømmerpusher og få et tilbud -det koster iht. ingenting!

Jeg vil desuden lige prøve at kigge på det i morgen på arbejdet og se om ovenstående pris er helt hen i vejret, hehe.
Hej Mads Bo, je

Jeg har talt med Bygma og de kan sælge mig en karm i specialmål på f.eks 190 cm tykkelse til ca. 1500 kr. Inkl. Moms.
Døren det hele handler om sidder på vores første sal og der skal skæres et hjørne af døren da der ikke er plads til hele den oprejste dør, grundet skråvæg. Jeg tænker nu, hvis jeg bestiller en specialjarm, kan jeg så også få den lavet med "knæk" så den passer til døren når hjørnet er skåret af???

Håber du forstår hvad jeg mener?
Det er ihvertfald ikke for billigt
 Prøv at høre et par forskellige trælaster -det er et sultent marked, så der skal nok være nogle der vil give dig rabat. Trælasten 'laver' jo intet men videreformidler bare forespørgsel/tilbud...

Skal du have et 'knæk' som du skriver kan det også lade sig gøre, men så bliver det endnu dyrere, bla. pga. det ekstra tegnearbejde der skal laves.  Der skal selvfølgelig oplyses vinkler og mål og hængsling og den slags.
 Er det en celledør eller en massiv? Du kan forholdsvist nemt indsætte nyt rammetræ i en celledør, hvorimod en massiv dør er lavet af hør/spån og i nogle tilfælde rørspån (spånindlæg med cylindriske huller i) og her kan man ikke lige indsætte ny ramme og kanten vil derfor være lidt mere skrøbelig...
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også