Pexrør til synlig føring i kælder loft

Jeg skal føre vand til radiator i kælderloftet ca 2 x 5 meter. Kan jeg bruge pexrør til gulvvarme hvis jeg har nogen rester? Hvis ikke, hvor køber jeg det billigt? Synes næste kun man kan få rør i rør. Burde jeg bruge det?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du må ikke ( eller det må du da godt, hvis du vil bruge extra meget varme)
monterer kun selve pexrøret, det skal være dem der er isolerede.
En ting du skal tænke over er hvor stor en mængde vand der kan komme igennem ved et bestemt tryk, og består resten af din indstalation af rør med en større diameter, vil der komme meget mindre igennem et pexrør.
PEX rør til gulvvarme er almindeligvis 20mm, altså en speciel størrelse. De almindelig størrelser er 15, 18, 22 osv...

Normalt er fittings fra 20mm til eks. 1/2" dyrere end fra 15mm/18mm/22mm til 1/2"

men der er intet der forhindre dig i at bruge gulvvarmepex til en radiator!

OG HÅNDVÆRKEREN! HOLD OP MED AT KOMMENTERE NÅR DU TYDELIGVIS INTET VED OM VVS!!

Jeg ved ALT om ALT, og det jeg ikke ved, kan jeg lære!
Centralvarme er der INGEN lovgivning om hvem og hvordan det bliver lavet, DOG må der på alle typer installationer IKKE være nogle skjulte samlinger! Dog er indmuringsdåser til brusebatterier undtager (godkendte)

Jeg ved ALT om ALT, og det jeg ikke ved, kan jeg lære!
Og det skulle komme fra en der ved alt om alt, og det du ikke ved kan du lære.
Hvad tror du jeg gør når jeg ikke er 100 % sikker, venter på en der ved lidt mere. Ofte er det nok at jeg skriver BØH for så skal du og en hel del andre ind og se hvad den tossede Håndværker nu har bedrevet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis