Æv, dumme biler. Bærearms bøsning Fabia

Ja de havde jo nok tænkt det i volkswagen group som værende servicevenligt, men når de så har en 4-5 forskellige motorer at vælge imellem er alt sgu ikke så nemt at regne ud for dem. Skulle skifte en bøsning til bærearmen på konens fabia 1,2 16V 2004 (6Y2), højre side. Skulle være lige til. Men bundkaret sidder i vejen med ca. 10 mm. i forhold til en af de store aksel skruer, denne kommer ikke forbi det skide bundkar. Så istedet for et par timer for perlestens mekanikeren her så griber det som altid om sig. Så hele klodsen (navn ukendt) og bærearm skulle af. Men det gjorde det nu også lidt nemmere, da man så kunne stå på værkstedet i kælderen og fjerne den gamle bøsning og presse en ny i, via skruestik. I danmark har vi vejsalt, og det driller sgu altid ift. sådan nogle opgaver, men den er lavet af nylon og gummi, så der kan laves en lille slidse i den med saven. Alle mine ideer med gevindstang og en rund skive til at presse den ud blev så ikke lige til noget, inspireret af youtube.com http://www.youtube.com/watch?v=QUWd5ndvWmQ    .

Ønsker mig et lille landsted med en stor garage med lift i julegave. , men 300 meter til skole for ungerne og 400 meter til indkøb vejer højere, og det meste kan normalt klares i perlestenene...


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
citat:
Ønsker mig et lille landsted med en stor garage med lift i julegave.
Citat slut!

Ja herude på Lars Tyndskids Overdrev kæmper vi med 4 km til skole, ikke at jeg benytter det!!, og 1100 meter til dagligvareindkøb.
Du må se til at blive folkepensionist i en fart!
Til gengæld er der 110 m2 værksted med bl.a. 2- og 4-søjlet lift og varme, hvis det er nødvendigt og 5 garager der ud over, alt sammen til den halve pris af et almindeligt hus i Roskilde.

Med venlig hilsen
ktm

 

AArrgghh, Håndværker?? Har du ikke lige afsløret, at du er ved at sætte en bil/svedekasse i stand?????

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 09 nov 2013 18:57
AArrgghh, Håndværker?? Har du ikke lige afsløret, at du er ved at sætte en bil/svedekasse i stand?????
Jo hvis en trehjule scooter med noget der svagt kunne minde om en cabine hvor det kun kan regne ind ved dørene fordi de ikke kan lukkes rigtigt tæt mod glasfiber skallen. og hvor man skal iføres noget nær polar beklædning når temperaturen er nede i den lave ende kan kaldes en bil, til gengæld kører den mellem 30 og 40 km. pr. liter benzin. ved  45 kmt.
Og svedekiste bliver den nok aldrig, da kalechen kan klappes væk.

Hej.
Det minder om en gammel engelsk bil, måske pånær benzinforbruget.

De åbne udgaver med det vi kalder kaleche hedder 'weatherprotection' derovre, og giver nok et bedre billede af virkeligheden.

Jo, har kørt MG og LandRover en stor del af mit liv.

 varmetossen

Annonce
Citat:
'weatherprotection'
Citat slut

Så vidt har Jaguar ikke pralet. De nøjedes med at kalde det "Weather equipment", idet man var klar over, at det i grunden ikke ydede nogen beskyttelse!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Med LandRover gælder det også de lukkede modeller.
De gamle ser. II med et varmeapparat ved det højre knæ var vinterudstyret pels på venstre ben og shorts på højre og selvfølgelig behørig øreklaphue og stortrøje.
Så styrede man med venstre hånd og skiftede gear med højre, hvor man så også havde isskraberen til forruden


mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 09 nov 2013 22:11
Hej
Med LandRover gælder det også de lukkede modeller.
De gamle ser. II med et varmeapparat ved det højre knæ var vinterudstyret pels på venstre ben og shorts på højre og selvfølgelig behørig øreklaphue og stortrøje.
Så styrede man med venstre hånd og skiftede gear med højre, hvor man så også havde isskraberen til forruden


mvh

Nu må jeg liiiiige komme med en korrektion!!!
Her lørdag formiddag var jeg til noget filmoptagelse med min gamle Land Rover Bus, 109"  Series III, STW  i lortevejr, koldt og regnfuldt.
Da jeg havde fået en flok fine filmfolk om bord, og vi kørte rundt og så på locations, som det hedder, blev der en udbredt og stærk misnøje med, at der var ALT for varmt inde i vognen!!!
Det handler om at vinteroptimere sin LR, med dækken foran køleren, så maskinen kan opnå god driftstemperatur, rense sit varmeapparat igennem med kaustisk soda så varmepatronen ikke er fyldt med lort, sørge for alle dørgummilister er på plads og i orden/tætte, sikre at alle vinduer lukker tæt, lofts- og torpedoventiler er lukkede og tætte, huller i vognbunden lukket! Så spiller det og klager over for meget varme dukker op!!
Men ellers var der megen positiv stemning omkring køretøjet!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Kære venner, nu må vi ikke glemme at det er Peters tråd, og endnu er ingen kommet med en løsning til ham
Hej.
Der var vist lagt op til en snak her, for jeg synes han var ude i en afvejning af boligforhold mod faciliteter
Håber på tilgivelse.

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis