Æv, dumme biler. Bærearms bøsning Fabia

Ja de havde jo nok tænkt det i volkswagen group som værende servicevenligt, men når de så har en 4-5 forskellige motorer at vælge imellem er alt sgu ikke så nemt at regne ud for dem. Skulle skifte en bøsning til bærearmen på konens fabia 1,2 16V 2004 (6Y2), højre side. Skulle være lige til. Men bundkaret sidder i vejen med ca. 10 mm. i forhold til en af de store aksel skruer, denne kommer ikke forbi det skide bundkar. Så istedet for et par timer for perlestens mekanikeren her så griber det som altid om sig. Så hele klodsen (navn ukendt) og bærearm skulle af. Men det gjorde det nu også lidt nemmere, da man så kunne stå på værkstedet i kælderen og fjerne den gamle bøsning og presse en ny i, via skruestik. I danmark har vi vejsalt, og det driller sgu altid ift. sådan nogle opgaver, men den er lavet af nylon og gummi, så der kan laves en lille slidse i den med saven. Alle mine ideer med gevindstang og en rund skive til at presse den ud blev så ikke lige til noget, inspireret af youtube.com http://www.youtube.com/watch?v=QUWd5ndvWmQ    .

Ønsker mig et lille landsted med en stor garage med lift i julegave. , men 300 meter til skole for ungerne og 400 meter til indkøb vejer højere, og det meste kan normalt klares i perlestenene...


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja de havde jo nok tænkt det i volkswagen group... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør ikke noget bare i hygger jer. Jeg er jo færdig med dytten for denne gang (svedekasse, der er både AC og taget kan tages af (jeg har selv set det, falck gør det i stor stil), det var mere en info tråd, med Peters indbyggede ønske liste.
 
Men hvor er jeg glad for at jeg ikke skal ud i biltyper ala PMV M113 eller LR for at få fyldt puklen når det er dårligt vejt og man er sneet inde, det klares med en skovl og en bobslæde. KTM ved godt det er en livsstil med LR. Dejlig at skrue på, masser af plads gætter jeg på, nem at få reservedele til, og vel ikke vildt dyr, mange af dem er  vel alle veteraner efterhånden.

Nej håndværker, konen hader motorcykler, så det var ikke en option. Kildemoes duer heller ikke fra roskilde til holbæk, ej heller det offentlige når man har skiftende arbejdstider. Benzin gjort op i tid kontra fordelen ved en bil hælder desværre til privat billismen. Nyeste undersøgelser viser at man forurener mere pr. passager i et std. tog end i de nyere biler, det kom da lidt bag på mig, at man er mere grøn ved bil end tog (kilde text-tv).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis