starter ikke

fiat punto 2000 1,2 16v bilen tænder får masser af benzin, men starter ikke. Kan godt startes på æter, men ligeså så snart at æter bliver taget fra den går den ud. Er der nogle her inde der har prøvet noget ligene. tak
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
benzin pumpe - sidder i tanken - drej nøglen - skal summe ganske svagt og stoppe efter nogle sekunder - hvis ikke - tjek sikringer og relæ - måske en sikring...fejl ved dysen - stik ledninger m.m. få en tester på kan muligvis give et fingerpeg.
go' arbejdslyst
michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hvis benzinpumpen kører efter du har tjekket den, som Miwi beskriver, og der stadig ikke er liv:

Lyt til dyserne. Tag en lang skruetrækker og stik den ned mod en dysse og læg øret til håndtaget, medens en hjælper forsøger at starte motoren. Du skal nu kunne høre, at det klkker, tydeligt, inde i dysen. Er du i tvivl, så prøv at lytte til en bil, der fungerer, for at lære lyden at kende.

Er der ingen klikken, må du igang med at fejlsøge. Ofte er det forbindelsen fra tændingsanlægget til motorstyringen, ECUen, der er defekt. Der findes i handlen i dag testere til få hundrede kroner, som man kan sætte på vognens diagnosestik som kan fortælle, hvad der sker og ikke sker. Problemet bliver så at finde den ledning og hvorfor den ikke virker. Prøv at rense irrede stik og forbindelser.
Jeg havde for nylig en for mig ukendt variant med samme virkning, som du står med. I desperation tog jeg akkumulatoren fra natten over. Næste dag satte jeg kablet på akkuen igen, og vupti, så virkede lortet perfekt igen. Det var nemt at løse, men voldsomt frustrerende ikke at kende årsagen til kvalet.

Måske er du heldig, at Polobjørn kommer forbi!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Har haft tester på kan bare ikke komme i kontakt med motorstyrring kan fint komme i kontakt med de andre sys på bilen så tænker påat skifte motor styring men er der nogle der ved om jeg skal gøre noget ved startspærre for at gøre dette evt nogle der ved om nogle ledninger der plejer at knække når der ingen kontakt med motorstyrring på denne model
Tak for jeres svar ind til videre
Du skal ikke skifte motorstyring. Det er så sjældent de brænder af så det sku undre mig. Nogen gange er det bare ikke alle testere der kan kommunikere. Kan du prøve med en anden tester et sted før du skifter motorstyring?

Du skal prøve at måle ind og ud data i boksens stik, men det kræver lige en oversigt over måleværdier i benene.


 

Annonce
min tester er en rimelig stor en og plejer sagtens at kunne komme i kontakt med disse enheder både på nye og gamle biler
Hvor stor? Flere gange har jeg faktisk oplevet at fsa fra bosch ikke kan kommunikere og bosch står bag de fleste komponenter i moderne biler.



 

Jeg kan sagtens komme i kontakt med de andre enheder i bilen og det er ikke bare en alm obd læser det er en med programmer i hvor man klikker ind på spc bilmærker årg og model i dette tilfælde Fiat
Kan æter antænde uden gnist?
Så kunne det jo være tændingen.

Bernt
der er masser gnist på tændrør
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis