ingen tændning

Hej min Fiat Talento Benzin kan ikke starte. Kom kørene stoppet bilen, 5 min efter skulle jeg starte den igen. Dreje nøglen ingen lys, benzinmålerene virkede ikke. Dreje nøgle mere og motoren kunne godt køre rundt men starter ikke. Og intet andet virker.. Hvad kan det være??..
Mvh Freddy
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne jo være din startspære der driller, men det kan sagtens være andet også.
Prøv at kontrollere om der er gnist på tændrørene når du turner motoren til start.

Men tjek lige dine sikringer først
Den har ikke startspære. Bilen har ikke lys på, benzinmåleren virker ikke. Der er ikke noget der lyser eller virker. Kun at motoren køre rundt......

Skrevet af gebhardus på 09 nov 2013 12:01
Den har ikke startspære. Bilen har ikke lys på, benzinmåleren virker ikke. Der er ikke noget der lyser eller virker. Kun at motoren køre rundt......

Så ville jeg starte med at tjekke alle sikringerne, måske der sidder nogle i motorrummet også.
Bundstykket på din tændingslås (der hvor du potter nøglen i) kunne også være en option. Gå på biblioteket og find en Haynes manual over din bil (eller køb en). Så kan du udfra farvekoder se om der render spæbnding ind i bundstykket og ikke mindst ud.
Du skriver vel her fordi de selv vil, ellers spilder du lidt vores tid.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hvis man går her ind og spøge om noget, er det vel fordi at man selv vil prøve og finde fejlen...
Annonce
Ja gebhardus, det skulle man jo tro, men sådan er det meget ofte ikke, specielt ikke i noget med biler, selvom her er der ingen regler for hvad man selv må.

Prøv at hygge kikke på mange af de indlæg der er her. Ofte hjælper folk med 10-15 indlæg, og så slutter spørger af med, ja det fandt min mekaniker også frem til, arghhhhh.

Så dejligt at se du selv vil forsøge. Dit navn er lagret i hjernebarken.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Prøv at mål om det kommer strøm ud af tændingslåsen når nøglen er drejet. Lyder som bundstykke.

Nårh det havde du skrevet jamen så holder jeg med dig.

Det var bundstykket. Køre igen. Men uden nøgle start......:o)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis