Hjælp til emhætte

Hej
Min emhætte har en ekstern motor som sidder på loftet. Nu vil jeg gerne skifte min emhætte til en ny. Er dette muligt uden at skulle skifte motoren på loftet. Passer en ny emhætte mon til den motor som sidder på loftet ?
Mvh Ninna
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du køber en emhætte der er beregnet til ekstern motor, så vil den passe til den motor du har siddende. Evt med en fitting mellem nyt og gammelt rør, og forudsat den nye emhætte har en luftmængde der passer omtrent til den eksisterende motor.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er vist en gammel motor fra starten af 80erne. Jeg tænkte på om det er let at tilslutte den gamle motor til den nye emhætte i forhold til strømstyring ?
Når jeg tænder min nuværende emhætte, suger det osse fra de rum med loft udtag.
Nej

Stort set alle emhætter i dag med ekstern motor, skal have den motor der passer til mærket/emhætten. Det foregår tit i et multistik. Din gamle motor er sikkert kun reguleret på fase/nul. Det er kun t
Nogen thermex modeller jeg har set, hvor de stadig gør det.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Jeg vil helt klart også anbefale at udskifte motoren. Som sagt bliver emhætter leveret med et multistik som man ikke "bare" lige kan ændre på. En ny emhætte vil også styre motoren på en anden måde end det skete på den gamle emhætte.

En anden årsag til at udskifte motoren vil også være at den gamle motor bruge unødigt meget energi i forhold til en ny. Denne energibesparelse vil give et godt tilskud til investeringen af en ny motor. 

Mvh Søren (el-installatør)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis