faldstamme / strømpeforing

Hej Alle.

Jeg er ved at kigge på en lejlighed med køb som hensigt. den trænger mildest sagt til en kærlig hånd. Jeg er i stand til at lave 95% selv i form af min uddannelse og erfaring fra byggeindustrien.

Dog skal der renoveres faldstamme i alle lejlighederne, og jeg går stærkt ud fra at det er en strømpeforing vi snakker om, selvom jeg ikke er blevet oplyst om det reelle omfang endnu.

Jeg har søgt på nettet til højre og venstre omkring hvad sådan noget koster, og det nærmeste jeg er kommet er en pris FRA 1050,- ekskl moms pr. meter. Ud over det kommer der jo givetvis en del reetablering i lejlighederne når faldstammerne skal kobles på igen.

Er her nogen der har nogen erfaring med dette, eller kender nogen som kender nogen, der har fået det gjort i sin lejlighed, som ved hvad det ca. koster?

Det drejer sig om en etage ejendom på med 2 lejligheder på hhv. st, 1., 2., og en enkelt i kælder. dvs 7 lejligheder

På forhånd tak for hjælp!

Mvh sne'keren fra fyn
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror der er noget du har misforstået omkring strømpeføring i faldstammer. Se hvis det var et langt rør uden tilslutninger under vejs kunne det sikkert lade sig gører, men ikke hvor du har flere tilslutninger på faldstammen. Der skal du nok regne med nye plast faldstammer og rør til den. Det vil også være en hel del billigere i længden.
er du nu helt sikker på det? jeg har læst en smule om det, og alle steder nævnes strømpeforing som det billigste. ellers skal man jo til at hugge gulvet/loftet op mellem lejlighederne, og lave en lige så dyr genetablering bagefter.

og når jeg snakker tilslutninger, så mener jeg ligesom i den her video omkring 4:27

http://www.hvtv.dk/video/1238229/strmpeforing-af-faldstammer

Mvh sne'keren fra fyn
Men uanset hvad der skal laves, kan man komme ind på et estimat af hvad sådan noget koster?

Mvh sne'keren fra fyn
Jeg ved ikke hvad det vil koste, og jeg er heller ikke sikker på om du kan få det godkendt i beboelse. De gange jeg har set det udført har det været i negravede rør det er jo noget af en opstilling der skal til for at udfører den lille øvelse.
tror nu nok at du skal kontakte en vvs mand M/K for at blive vejledt i den rigtige måde at gøre det på.
Strømpeforing af faldstammer, incl. sidegrene er muligt.
Der er forskellige teknikker, en af metoderne er at der sprøjtes et plast lag indvendigt, med en vægtykkelse på 3mm.

Men det var vist ikke det trådstarteren var i tvivl om, men derimod en pris, som jeg desværre heller ikke kan bidrage med.

Annonce
Så lærte jeg det, tak for det.
Men jeg tror stadig ikke på ideen mener det er en hovsa løsning på et problem der hurtigt kan blive et endnu dyre projekt i forhold til at opsætte helt nyt der ihvertfald ikke ruster op med tiden.
Ja et nyt faldstamme system i rustfrit stål, ville jo være en mere holdbar løsning.

Men at udskifte faldstammer, kan være et særdeles kostbart project.
Nåeh nu griber du jo til yderlighedder, et af plast må være sagen. Men indrømmet det bliver dyrt.
Men det kan jo ikke være køberen af ejer lejligheden der skal betale hele gildet, med mindre han vil købe hele ejendommen
Nej jeg skal jo selvfølgelig "kun" betale 1/7 af regningen, men da det ikke er min lejlighed endnu, vil jeg jo prøvede at forhandle den ned til en rabat tilsvarende udgiften til faldstammen.

Jeg har bare ikke den fjerneste idé om hvorvidt det koster 100.000 eller 3-400.000

Mvh sne'keren fra fyn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis