Brusehjørne uden nedkant, holder det vand?

Opsummering til de hurtige læsere som synes indlægget er lidt for langt: Brusehjørner med hæve/sænke døre og gummilister - kan det holde vandet inde uden nedkant?

Hejsa,

Vi er i fuld gang med at renovere badeværelse og der skal snart støbes gulv. Da badeværelset er relativt lille (4m2) havde vi besluttet at installere et brusehjørne med runde døre som kan foldes sammen når det ikke er i brug. Jeg havde som udgangspunkt tænkt at lave 1-2 % fald i hele rummet og ingen nedkant da flere sælger har ment at gummilisterne nok skulle holde vandet inde. Efter en periode hvor vi har benyttet gæstebadeværelset hvor de tidligere ejere smart nok har placeret afløbet over gulvniveau er jeg blevet ret overfølsom over for vand på gulvet. Derfor er jeg blevet lidt i tvivl om det nu også er det rigtige valg. Er der nogen der har erfaring med en sådan løsning og om den holder vand?

Fravalget af nedkant er primært fordi det naturligvis giver et bedre rum når bruseren ikke er i brug, og dels at det naturligvis vil være et vældigt spændende puslespil at lægge fliser til en krum bruseafskærmning med kant. Hertil kommer en eventuel fremtidig udskiftning af brusedørene nok næppe vil være mulig. Havde det ikke været for rumstørrelsen havde jeg med sikkerhed valgt en bruseniche.

Alle holdninger eller forslag til løsninger/alternativer er meget velkomne!

På forhånd tak,
Gregers
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det holder vand

Et billede af mit :




Og ja, det virker mere rumligt når dørene er slået ind - mit er på størrelse med dit.

Og der er fald mod afløbet som sidder midt i brusehjørnet - og ingen opkant.

Købt her :

http://www.spakompagniet.dk/produktoversigt.php?page=brusedoere




Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jamen det lyder bare rigtig godt

Og når I nu allerede har sådan en løsning kan i måske lige besvare et andet spørgsmål jeg har tænkt over. Hvis vi siger man har 1% fald på hele gulvet og monterer brusesdørene i lod, så vil brusedøren vel gabe ca. 1 cm tættest på væggen hvis spidsen går mod gulvet? kan gummilisten virkelig optage så stor en forskel? Eller har i lavet lokalt fald i brus (det ser nemlig ikke umiddelbart sådan ud på dine billede EISOE)? Min plan var i øvrigt at montere et 800 mm Unidrain mod den ene væg da jeg er ret vild med deres custom hvor afløbet bliver skjult med en flise.
1 cm "skævhed" er nok lige i overkanten, så meget mener jeg ikke mine lister kan give sig.
Skrevet af gez på 10 nov 2013 11:14
Eller har i lavet lokalt fald i brus (det ser nemlig ikke umiddelbart sådan ud på dine billede EISOE)?
Ja, der er ikke fald på hele gulvet - kun lokalt i brusekabinen - men lavet så det er lige ved dørene når de er lukket . Tog lidt tid med planlægningen - men det kan lade sig gøre

d.v.s. at der er fald i 2 retninger fra brusedørene ind mod risten.



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis