Fungerer mit gulvvarme som det skal?

Hej alle 

Har et gulvvarme system jeg synes der ikke fungerer helt som det skal.
Har et Wavin system med Tigris parallelshunt. Men frem løbs røret er dejligt fint varmt (kan ikke holde hænderne på det) men så snart man kommer på den anden side af thermostatet og shunten er røret koldt og derved må jeg jo antage at der ikke kommer varmt vand ned i gulvene. Der er strøm til shunten og sløfterne er åbne. Fjernvarme vandet kører direkte i gulvet.

Det der dog undrer mig er at jeg kan aflæse at frem løbs temperaturen på mit anlæg er 56-58 grader og returløb er 25 grader, så jeg har jo en høj afkøling.

Håber nogle har en ide til hvad der er galt :-) 

Mvh

Jacob
Midlertidig sindssyg - totalrenoverer et hus fra 1860 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der ikke et lille termometer på selve manifolden? Der plejer jo at sidde en regulator på shunten som regulerer fremløbstemperaturen, det termometer du refererer til - hvor sidder det henne? Jeg har oplevet at hvis jeg sætter pumpehastigheden helt op, så afsættes der faktisk ikke så meget varme i gulvet. Så hvis du sender 30 grader vand ud i gulvet for fuld gass, så kommende et måske ikke af med varmen. Vand på 55 grader ud i gulvet virker voldsomt, men du skriver du jo ikke hvor velisoleret dit hus er. Mit fremløb er typisk omkring 35 grader(nyrenoveret husmandssted) får måske lige fem ekstra når vi rammer -15 udenfor hvis det kniber.
Prøv evt at smide et billede op af din installation, jeg kører Danfoss så kender ikke dit system
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis