Makværksløsning mod træk

Jeg bor til leje i en lejlighed hvor det trækker ind af vinduerne. Jeg er igang med at prøve at få udlejer til at skifte tætningslisterne på vinduerne men indtil da ville jeg gerne stoppe det værste gennemtræk gennem lejligheden.

Jeg har tænkt på sætte noget vat op og lukke til med gaffatape men det kunne være nogle kloge hoveder herinde havde en bedre ide, det er ligemeget hvor grimt det ser ud. Det er også ligemeget at man ikke kan åbne vinduerne. Jeg sørger for at 1 eller 2 vinduer kan åbnes så jeg kan lufte lidt ud.

Nogle ideer til hvordan jeg bedst kan lukke sprækkerne til ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som du selv skriver vil vat være noget makværk.

Du kan købe tætningslister i det lokale byggemarked, (selvklæbende) regn med at de koster en del, men i forhold til varmeregningen er det nok i småtings afdelingen.

Det allerbedste var jo at få udlejer til at udbedre træk generne fra dine vinduer, men udlejere, er af og til vanskelige at få til at lave det, han  må jo have tegnebogen op af lommen 

Vat vil være en nødløsning, og desuden vil den trække fugt og så virker den alligevel ikke.

En noget radikal måde:

Vil være at give rammerne noget fugemasse eller endnu værre silikone, men så få du aldrig lukket vinduerne op mere uden de går i stykker, om du forsøger

Så det vil jeg bestem ikke råde dig til!!

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg ville starte med bare at tape dem til. Det vil nok tage det værste træk. Men brug en tape, som er til at fjerne igen - også når den har siddet ½ år. Ellers vil din udlejer nok kræve, at vinduerne skal males, når du har fået trukket al malingen af.
Hvorfor ikke bare skifte de gummilister selv, de koster ikke en herregård, og tage ikke langt tid at skifte.
Sidst  jeg købte gummitætnings ved XL byg Thisted (i sommers) var prisen ca. 18,- + moms/meter.

Så ikke en "herregård"

Du skal bruge en klammepistol (hånd drevet)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej.
Det ser da ud til at være ret nye vinduer.
Vi har noget, der ligner, og har da ingen problemer med træk, dug eller lign.
Det problem må kunne føres tilbage på produenten/leverendøren

mvh

 varmetossen

Hej.
Det ser da ud til at være ret nye vinduer. Vi har noget, der ligner, og har da ingen problemer, hverken med træk, dug eller andre ting.
De problemer må da føres tilbage til leverendøren.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også