Spørgsmål ang. pudset væg

Der er trængt fugt ind mellem malingen og væggen, utæthederne er kommet da jeg bankede min antenneledning fast i væggen....ja ret dumt gjort.

Huset skal males næste sommer, så nu er jeg bare interesseret i at skaden ikke bliver større her i vinter.
Hvordan kan det nemmest repareres? udseende betyder ikke noget, det skal bare holde indtil ihvertfald sommer.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror nu ikke det skyldes at du har sat et antennekabel fast i væggen, måske hvis du har brugt en 20 punds muggert og ramt ved siden af sømmet tilstækkelig mange gange. Størstedelen af de huller og revner er sætnings skader og det har givet løst puds som er skvattet ned. Og du kan godt reparerer dem nu, du skal bare tilsætte sprit i vandet til mørtelen så det ikke frost sprænges. Men tjek lige at der ikke er andre steder på huset hvor din mørtel er løs, det kan du hører ved at banke let på muren med en lille hammer de steder hvor der er mistanke !
Dit vindue ser ret nyt ud, og er det skiftet for nyeligt, har du fundet fejlen til sætning af murværket.
Det ligner som Håndværkeren skriver en sætningsskade. Hvis det var mig ville jeg lige rense det løse puds af væggen så man kan se hvad der sker inde bagved. Det ligener noget der kræver en let større reperation. Men du kan bare lige gratte lidt tyndpuds på væggen her inden vinter hvis det er. Men det kræver nok en lidt større omgang til foråret inden der skal males og så videre.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også