Topbetjent vaskemaskine uden strøm... Hjælp

Hej Lav det selv folk.

Jeg er ny på siden, så håber meget i kan hjælpe mig.

Jeg har en topbetjent vaskemaskine (Whirlpool AWECO 8824) som forleden dag blot holdte op med at virke.
Vaskemaskinen har lige rundet 2 år, så ingen reklamations længere desværre.

Problemet er, at maskinen ikke får noget strøm. Jeg har naturligvis tjekket sikringer, ledningen  osv. og ja, der er strøm i stikkontakten og ledningen fejler intet 

Mit umiddelbare gæt er, at relæet (hvis det hedder det) måske er dødt. Se i øvrigt billede 2.

Kan man på nogen måde opstøve et sådan relæ et sted, så maskinen kan komme til sin ret igen?

Hvis i har andre forslag/løsninger er jeg naturligvis åben for forslag.

På forhånd tak

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det muligt at du lagde billederne ind i et større format, det er ganske umuligt at se noget på så små billeder.
Komponenten på billedet er et støjfilter.Hvis det er det der er defekt er der spænding på den blå og brune men ikke på de to sorte.Det kan forsøgsvis undlades,ved at montere den blå til den ene sorte og den brune til den anden sorte ledning

Bernt
Skrevet af båndsei på 07 nov 2013 14:43
Komponenten på billedet er et støjfilter.Hvis det er det der er defekt er der spænding på den blå og brune men ikke på de to sorte.Det kan forsøgsvis undlades,ved at montere den blå til den ene sorte og den brune til den anden sorte ledning

Bernt

Altså helt uden om støjfilteret?
Er det ligegyldigt hvilken sort den blå og brune tilsluttes?

Kan maskinen tåle dette, her tænker jeg naturligvis på om der kan risikere at ske en kortslutning eller andet der skade yderligere?

På forhånd tak for svarene.
Nej, jeg har desværre ingen måler.

Men hvis ikke der er nogen risiko ved at gøre som du siger, kan jeg jo prøve det og dermed udelukke om det er støjfilteret der er dødt eller ej.
Det kan du godt.

Bernt
tvivler på at det hjælper at skifte eller frakoble støj kondensatoren men prøve det koster jo ikke noget .
Det plejer altid at være strømforsygningen på styreprintet det er galt med når de maskiner ikke kan tændes.
Det er ikke en løs del man kan købe som reservedel man plejer at skifte hele printet i stedet for

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis