i gele

Hej igen
Nogen af jer ved det måske men sønderjydsk surrib er simbelthen en kanon spise men men men, er der nogen der kender en opskrift hvor man bruger andet kød end kamsteg eksempelvis lam, kylling, kalkun eller?

venlig hilsen
Lennart
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Nu er det ikke for at være spydig, men er det ikke bare at skifte stribet flæst ud med lam, kylling, kalkun?

Mvh
ThomasB
citat:
Oprindeligt indsendt af ThomasB:
Hej.

Nu er det ikke for at være spydig, men er det ikke bare at skifte stribet flæst ud med lam, kylling, kalkun

Hej igen.
Nu betragter jeg det egentligt ikke som en spydighed blot at skifte flæsket ud med noget andet men hvis madlavning blot bestod af at skifte noget slagtet kød ud med noget andet og så ikke mere ja så havde vi vel ikke behov for en gruppe som denne med det antal af kogebøger der findes.
Jeg har heldigvis gennem mine mange år som hjemlig amatørkok observeret at kød fra forskellige dyr smagsmæssigt opfører sig forskelligt både før og efter tilberedning og tilsætter man forskellige smagsnuancer i form af krydderier eller fonter oplever man at noget står godt til noget men ikke til noget andet.
Så! jo man kan godt nøjes med bare at skifte det stribede flæsk ud, jeg synes nu at et stykke kamsteg er bedre. Jeg vil dog stadigvæk gerne høre efter opskrifter der kan variere smagsoplevelsen i forhold til de hovedingredienser man putter i retten.
med venlig hilsen
Lennart

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis