Alkoholfrie drikkevarer

Hej
Jeg har for så vidt et mindre problem med den forestående juleaften der for første gang skal holdes hjemme ved os.
En del i vores familie drikker ikke vin eller andet med alkohol i. Jeg har tidligere prøvet forskellige drikkevarer til maden bl.a. et par forskellige alkoholfrie rødvine som ærligt talt var en flad for ikke at sige næsten ødelæggende oplevelse af måltidet. Ikke engang de der ikke drak rødvin brød sig om det.
Derfor vil jeg gerne vide om der ikke er nogen der har et godt og spændende forslag til ikke rødvinsdrikkende gæster. Vi skal have kalkun.
Med venlig hilsen
Lennart
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et godt bud:

Cola smile Alle IT-folks yndlingsdrik.
Ellers smager hyldeblomsdrik faktisk godt, men der er lidt sommer over det.

Ellers er Danskvand med citrus også godt.

Jeg har ikke flere inspirerende bud.

Mvh
ThomasB
Vi fik som velkomstdrik en Cider til en fest. Det var godt nok sommer, men nej hvor smagte det godt, og jeg troede ærlig talt der var alkohol i.
Så vidt jeg forstod er der intet eller næsten ikke noget - men om det passer til julemad tvivler jeg på.

Men skal jeres unger holde en fest, og for den sags skyld ældre i Thomas's alder wink, er Cider anbefalelsesværdigt, for det smager næsten som Champagne, og det kan man som bekendt drikke til næsten alt.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Jeg er enig i, at alkoholfri rødvin ikke er noget at skrive hjem om.

Det mest festlige at servere i denne sammenhæng - og under de givne konditioner - vil nok være "Børnechampagne" (ja, sådan hedder det såmænd).

Det er slet ikk' så ring' endda - og kan smage lidt á la Cider.

Flaskerne er festlige - men til voksne vil jeg foreslå at indholdet forsigtigt hældes om på flotte karafler. Der "smutter" lidt bobler ved det, men det kan vel ikke være altoverskyggende. Anvend også rigtige champagneglas. Det gør det hele mere festligt!

Nogle steder er det også muligt at opdrive rigtig velsmagende druesaft - både hvid og rød.

God forøjelse - og jul.

Mvh Hanne
Hej JørgenE. (han den gamle sto....)

Der er 1,5 % alkohol i alm. Cider, så det kan man fint fint drikke sig fuld i.

Mvh
ThomasB

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis