Røde romkugler

Er der nogen der har en opskrift på de røde romkugler man kan købe i slikbutikker?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De røde romkugler, er det ikke kandiserede æbler, med kokus eller sukker?

Mvh
ThomasB
Hvor har du været Thomas? confused

Det er gammeldags studenterbrød, der er rullet runde og tilsat noget farve og drysset med chokoladekrymmel.

Så bare få fat i noget gammelt wienerbrød, franskbrød og rugbrød og ælt det sammen tilsat væde, kom lidt romessens og rød frugtfarve i, og form det så som kugler + evt. drys.

Bagerne brugte det i hvertfald tidligere til alt det de ikke havde fået solgt incl. flødeskumskager mv. og som dreng uden mange penge var det jo det billigste hos en bager der mættede, og dengang med en tyk glasur så det smagte super.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Der er ikke chokoladekrymmel på de røde romkugler, der er kokos på! De smager heller ikke som de almindelige brune romkugler man kan få hos bageren. Derfor antager jeg, at der heller ikke er de samme ingredienser i som der er i de brune!?

Janni
Så hvor har du været JørgenE confused biggrin

Jeg forstår slet ikke at jeg har kunnet spise de der romkugler, når man tænker over hvad der er i.

Jeg kan overhovedet ikke finde noget om røde romkugler, men jeg fandt en side om romkugler, skriv en mail til dem, de ved sikkert hvad røde romkugler består af.
http://home.worldonline.dk/jesniel/romkugle.htm

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis