Røde romkugler janni 2 22-11-2002 10:57 Er der nogen der har en opskrift på de røde romkugler man kan købe i slikbutikker? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ThomasB 1608 26-11-2002 21:33 De røde romkugler, er det ikke kandiserede æbler, med kokus eller sukker?MvhThomasB
JørgenE 2376 4040 26-11-2002 23:00 Hvor har du været Thomas? Det er gammeldags studenterbrød, der er rullet runde og tilsat noget farve og drysset med chokoladekrymmel.Så bare få fat i noget gammelt wienerbrød, franskbrød og rugbrød og ælt det sammen tilsat væde, kom lidt romessens og rød frugtfarve i, og form det så som kugler + evt. drys.Bagerne brugte det i hvertfald tidligere til alt det de ikke havde fået solgt incl. flødeskumskager mv. og som dreng uden mange penge var det jo det billigste hos en bager der mættede, og dengang med en tyk glasur så det smagte super.- JørgenE Mvh. JørgenE
janni Trådstarter 2 27-11-2002 08:25 Der er ikke chokoladekrymmel på de røde romkugler, der er kokos på! De smager heller ikke som de almindelige brune romkugler man kan få hos bageren. Derfor antager jeg, at der heller ikke er de samme ingredienser i som der er i de brune!?Janni
ThomasB 1608 27-11-2002 11:40 Så hvor har du været JørgenE Jeg forstår slet ikke at jeg har kunnet spise de der romkugler, når man tænker over hvad der er i.Jeg kan overhovedet ikke finde noget om røde romkugler, men jeg fandt en side om romkugler, skriv en mail til dem, de ved sikkert hvad røde romkugler består af. http://home.worldonline.dk/jesniel/romkugle.htmMvhThomasB