Karrysuppe

Jeg har lige været på kursus hvor vi fik en rigtig god karrysuppe med ris, kylling, peberfrugt og andre grøntsager. Er der nogen der kan hjælpe mig med en opskrift?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fandt en opskrift der ligner den du søger:

Karrysuppe med kylling/kalkun

lidt olie
2 løg
1 rød peberfrugt
1 grøn peberfrugt
5 skiver ananas
1 ds bambusskud
200 g kyllinge/kalkunkød
100 g bacon
1 dl ris
1,5 l suppe
karry
salt/peber

Skær løg og peberfrugt og derefter kyllingekød og bacon i passende stykker og svits det i olien. Kog risen. Skær ananas og bambusskud i passende stykker. Varm suppen op og tilsæt de øvrige ingredienser. Smag til med karry og evt. salt & peber. Serveres med flûtes.

Der findes masser af inspiration på siden: http://www.sol.dk/dk/io/mortens_opskrifter/i244.html
Hej.

Nu er det jo sådan med Karry, at den skal "svitses" inden man bruger den, for at få den rigtige karrysmag frem.

Med lidt olie på en pande eller gryde, drysses karryen og varmes i et par minutter.
Derefter kan kød eller grøntsager steges deri.

Det giver et meget bedre resultat.

Mvh
ThomasB
Vedr. "afbrænding" af karry: Se mit indlæg under "Hjemmelavet karry". I tiden inden "kværnen" var jeg af absolut samme opfattelse. Det er jeg sandelig ikke mere smile

Hvis der er nogen der har prøvet at røre en karry-mayonnaise så vil man vide, at der skal oceaner af stødt-karry-pulver til, for at få karry-smagen frem. Dette er ikke nødvendigt med kværn-karry. Hvis farven på resultatet ikke er kraftig nok tilsættes der blot lidt stødt gurkemaje.

Forslag til pålæg: Skiver af kylling- eller kalkunbryst påsmøres et tyndt lag kalorielet mayonnaise, karry-kværnen vrides nogle gange henover. Pynt med friske krydderurter.

Mvh og velbekomme wink
Hej Pia
Den bedste karrysuppe får du ved at bruge karrypasta. Den fås i rød og grøn, hvor den autentiske grønne er MEGET stærk. De er egentlig fra sydøstasien, men er lavet i fordanskede udgaver som kan købes i supermarkedet. Så køb dem hvis du ikke er til stærk suppe.

Svits kødet i en til to spiseskefulde karrypasta i 3-5 min. Tilsæt grøntsager. Hæld kokosmælk og vand over blandingen og tilsæt boullion.
Hvis du vil gøre det rigtig frækt, så læg lidt frisk, skåret icebergsalat i bunden af tallerknen lige inden suppen hældes over, det smager fantastisk, og det er en god sanseoplevelse med det sprøde kølige salat og den varme suppe.

Med Venlig HIlsen
Rikke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis