pattegris

Hej jeg vil gerne prøve at lave en helstegt pattegris i år og en ged til næste år,når vi holder sommerfest.Men jeg kan ikke finde noget om opskrifter på grilninge, hvor stor grisen skal være i kg slagtet vægt til 25 mennesker eller hvordan man laver grillen håber i kan hjælpe mvh Christian t nielsen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man beregner altid ca. 200 g kød pr person, der er ved en normal middagsret, men erfaringen siger jo at folk spiser mere kød når det er grillmad, så jeg ville beregne 350g kød pr person så kan du selv regne ud hvad "svinet" skal veje. Du skal forvente at du skal starte i god tid, 6-8 timer, og at du skal pensle dyret ofte med marinade eller andet snask. Grillen kan du lave på mange måder, men en olietønde på 200 l der er skåret igennem er en god ide. Husk at komme sand i bunden. Det er kun din fantasi der sætter grænser for hvordan du skal grille, alt hvad du skal bruge er jo bare nogle gløder.

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
wink hej cristian
jeg ved det er længe siden du har søgt svar men da det er 1.gang jer er på disse sider har jeg ikke set det før nu .du skal regne ca 700 g slagtet vægt pr. couvert grill kan jeg ikke hjælpe dig med det er det jeg selv sidder og leder efter der findes utroligt mange modeller men jeg syntes ikke jeg har fundet den helt rigtige har ellers bygget flere til hele dyr men de bliver så store og klodsede så der må findes noget smatere

Med venlig hilsen
Bo Kristensen
Velkommen til dig Finn89!

Selvom det er lidt længe efter, kan de næste der søger information jo få glæde af dit indlæg, så det hjælper måske ikke Christian men andre.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Jeg har selv været med til at grille både gris og lam.
En rigtig god ide' er at tage nogle 1½ liter sodavandsflasker 3-4 stykker. Hælde div. krydderier i, samt hakket hvidløg og fylde dem næsten helt op med vand en 3 - 4 dage før der skal grilles. Hver dag rystes de godt, så krydderier og hvidløg rigtig bliver udtrukket i vandet.
Bor et tilpas stort hul i en af propperne og brug vandet til at køle grisen / lammet ind i mellem, ved at overrisle den forsigtig med dette udtræk - Det kommer bare til at smage himmelsk og overfladen bliver ikke branken.

God fornøjelse.
Det er sku genialt det med krydderierne i store flasker.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis