CMT8E overfræser

Min B&D fræser stod af i går, og jeg har en del tømmer der skal have affaset kanter, og jeg skal snart i gang med en trappe hvor fræseren også bliver et vigtigt redskab. De jern jeg har er 8mm skaft, og jeg vil godt kunne bruge 12mm fremadrettet også - overvejer at bygge et fræsebor til værkstedet på lang sigt.

Jeg kigger på CMT's egen fræser på 1000w, modellen hedder CMT8E og umiddelbart laver CMT jo kram - men er der nogen der har konkret erfaring med den nævnte model?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist meget få menesker der kender det mærke, så her har du nok svaret på dit spørgsmål
At Håndværkeren ikke kender CMT må stå for egen regning. De laver blandt andet rundsavsklinger og fræsejern i god kvalitet.
Overfræseren er så vidt jeg ved, identisk (og fremstillet af) med Tritons overfræsere. Hvis du søger på Triton MOF001 router", får du en masse brugbar info. Generelt får deres overfræser rigtig gode anmeldelser.
Et andet godt bud i nogenlunde samme prisklasse er Dewalt DW625. Også en fræser der får gode anmeldelser. Her skal du nok købe den i England for at få den til en ordentlig pris. F.eks. hos Axminster eller FXX.

Med venlig hilsen

Anders

Hej har du set at Dorch og Danola har lige netop den overfræser på tilbud i øjeblikket til næsten halv pris, http://dorchdanola-netbutik.dk/product/cmt8e-haandoverfraeser-6121/

Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Så er d en kommet, har kun lavet noget simpel affasning, men kan godt mærke det er en kvalitetsmaskine i forhold til den gamle. Den virker rimelig stærk, og med mange gennemtænkte detaljer.
Ja jeg er nok lidt miljø skadet Bosch Bosch Bosch !!!!
Jeg har absolut ingen positive erfaringer med CMT ting. nu har jeg også kun prøvet rundsavsklinger og fræsejern. de har sikkert deres fordel, jeg har bare ikke set den. jeg ville gå efter en bosch eller makita overfræser. jeg har en makita RP1110C, dejlig maskine, men til et bord der vil jeg mene du skal op og have en 2000w model som minimum.

Jacob
Tror du bliver glad for sådan en. Jeg har en CMT17E (2kW) som grundlæggende minder en hel del om CMT8E, og jeg er rigtig godt tilfreds med den.

Jeg har også en Dewalt DW621K (900W) og kvalitetsmæssigt er der ingen tvivl om at Dewalt'en er bedre, men den koster så også det samme som CMT17E - selv om den har den halve motoreffekt og vejer væsentligt mindre end CMT17E.

Min DW621K var for lille og jeg brugte en hel del tid på at undersøge emnet inden jeg valgte CMT17E, og nåededen gang frem til at det er et OEM produkt der sælges under CMT navnet i Danmark. Modellen er væsentligt bedre kendt i udlandet og sælges der under mærket Triton (http://www.tritontools.com/) - så vidt jeg kan se, er Triton rent faktisk "modermærket", men den er jo nok også lavet som OEM af en fabrik til dem.

CMT er først og fremmest også producent af skærende værktøjer, så i den sammenhængen giver det mening, at de ikke selv har design og produktion af de mindre produktserier de har omkring elektrisk håndværktøj og tilbehør.

Triton modellerne (tre størrelser fra 900-2000W, ellers stort set ens) er efter min mening de håndholdte maskiner der egner sig bedst til at blive monteret i et fræserbord - det var en af de væsentligste årsager til at jeg valgte sådan en, da den netop skulle i et bord.

Når du nu allerede har købt den, er det mest i retrospekt, men ellers er der flere detaljerede anmeldelser af Triton fræserne at finde på nettet, f.eks. denne http://www.raygirling.co.uk/triton.htm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis