gulvvarme

Hej.
Jeg har noget gulvvarme på mit badeværelse som er sat på radiator systemet. Det er også lavet med en retur termostat, men den virker simpelthen elendigt. Når det er koldt udenfor er gulvet koldt og når det er varmt udenfor er gulvet varmt. Spørgsmålet er nu om jeg kan sætte en motorventil på så jeg kan styrer det med rumtermostat (som er almindeligt idag).
Hvis ja hvilken motorventil (har sryringen som kan kører både 12 og 230 v 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er alle dine radiatorer med retur thermostat eller er det kun den på badeværelset ?
Hej.
Der går jo noget galt i dit kredsløb/regulering og der er ingen grund til at tro, det bliver bedre med motorventil.
Du kan starte med at pille termostathovedet af og se hvordan varmen så opfører sig.
Jeg har selv gulvvarme i et nyt badeværelse, og det er bare koblet ind på det eksisterende anlæg med en alm.radiatorføler på fremløbet, og det fungerer fremragende.

mvh

 varmetossen

Tja, med de oplysninger du giver formoder jeg du har en termostat på afgangen af gulvvarmen, der føler på udgangsvandets temperatur ?? Gættet passer på symtombeskrivelsen.

Forudsat min aning er korrekt, kan du i serie med den bestående ventil/termostat indsætte en normal termostatventil med en rumføler. De fås fra nogle få hundrede kroner og op, hvor de dyre er med trådløs forbindelse til føleren med det besvær det medfører. Er det muligt og montere, så køber du en der er beregnet til at sætte på fremløbssiden, de er normalt billigst og udvalget syntes størst.

Er min aning forkert, bør du nok forklare dig nærmere.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen.
Ja jeg har en termostat på retur røret. Det er den gamle type der ligesom er spændt fast med et spændebånd. Spørgsmålet er egentligt bare om man kan få en motorventil som kan bruges i stedet for, da der er ekstrem lidt plads til at lave noget om på rørføringen
Hvad skulle det hjælpe ? Og du besvarede ikke om alle dine radiatorer var med retur ventiler.
Skrevet af mauer på 07 nov 2013 16:27
Hej igen.
Ja jeg har en termostat på retur røret. Det er den gamle type der ligesom er spændt fast med et spændebånd. Spørgsmålet er egentligt bare om man kan få en motorventil som kan bruges i stedet for, da der er ekstrem lidt plads til at lave noget om på rørføringen
Ja ok. Nu er en motorventil, som jeg kender den, nok ikke lige det du skal bruge. Brug i stedet noget der ligner denne:  http://www.vvs-eksperten.dk/index/d...a2612-p732  Den type findes også med en "mekanisk" føler, der er fast forbundet til termostathovedet på ventilen. Husk og få en termostat der passer til lige din ventil.  

Men der er også nogle fælder i bare og skifte hovedet ud. Du skal nemlig have en flowbegrænser på din gulvvarme, ellers fiser vandet bare gennem gulvet der så bliver brandvarmt og alligevel ikke er til at regulere. Samtidig vil du også finde ud af der mangler varme i de andre varmeafgivere i huset. Det er det, den termostat du har siddende i gulvet nu forhindre.  

Har du fjernvarme,  vil din næste varmeregning helt sikkert også stige betragtelig (astronomisk), men det finder du af hvis du ikke får det lavet ordentelig.  

Nu ved du hvad og hvordan. Og også hvorfor jeg foreslog dig den løsning i mit forrige indlæg.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis