kandis - hvordan ahostrup 2331 06-03-2001 22:43 jeg skal lave gl. dags slik med små børn - 6-10år. Jeg tænkte på kandis på snor, da det ikke er så varmt for hænderne, men er der nogen der ved hvordan?????Annette Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Malene 2 16-10-2001 18:42 Hej AnetteKan du bruge nogle bolsje opskrifter i stedet for kandis?Malene Hansen1000
mogge 31 17-10-2001 12:16 Jeg tvivler på, at du selv kan lave kandis medmindre du går i gang med en sukkerfabrik.Kandis laves af sukkerrør. De lysebrune kandiskrystaller fremstilles gennem langsom krystallisering.Men man kan jo købe kandiskrystaller - bore huller i kandisstykkerne - og så trække dem på snor.
TulleTine 3 03-04-2002 11:47 Hej,Mit svar kommer vist lidt sent MEN det bliver jo jul igen ikk?HUsk ikke at røre ved det før massen er helt kold.Smut en håndfuld mandler og hak dem, halvdelen hakkes fint og resten groft. Smelt sukke på en hot pande og når det er blevet lysebrunt smeltes en klat smør i. Hæld nu mandlerne i og rør rundt. Hæl massen over på bagepapir MEN RØR IKKE VED DET MED FINGRENE. Mas det forsigtigt og når det er koldt og stivnet hakkes de i passende størrelser og smager MUMS! Rigtig god fornøjelse.
Jørgen 489 03-04-2002 20:38 Hej Tulle Tine og tak til jer begge for indlægget Selvom et svar virker bedst i tilknytning til at spørgsmålet stilles, er ideen med selve siden jo netop, at indsamle viden fra andre, og så er tidsfaktoren jo ikke så afgørende. Dem der om et år "slår op" under "kandis", er ret ligeglade med, hvornår det er skrevet, her er det indholdet der er interessant - så bliv bare ved..... begge ... øh, Tulle TineMvh. Jørgen Med venlig hilsen Jørgen
TrineH Trådstarter 2331 28-06-2002 10:10 Opløs brun farin i vand i en skål. Stik træpinde ell.lign. ned i skålen med den ene ende, dæk skålen over med et viskestykke, ikke noget lufttæt. Stil den evt. på en radiator. Efterhånden som vandet fordamper, vil den brune farin fælde ud på pindene som kandis. hvis du vil lave kandis på snor, kan du vinde snoren op på en pind, som hænger hen over skålen, så kun noget af snoren er dyppet ned i opløsningen. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her