Hjemmelavede ispinde Opskrift søges !!

Hej

Jeg er i den gode/heldige position at være indehaver af en frys selv form til ispinde.
Men mange opskrifter på vanilie is har det med at "skille" eller ikke at blive helt homogene. Og da ungerne har prøvet en "rigtig" is fra kiosken ja så tror de ikke at den hjemmelavede er ligeså god eller bedre

Hjælp Ønskes

Venligst Njord

MVH Njord
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Skal det være vanilieis?
Hos os har vi, med succes hos børnene lavet
dem af saftevand og sodavand.
MVH
Mepeteni
Ikke nødvendigvis men helst vanilie eller med chokoladestykker eller .....
Vi har prøvet saft isen men det er lidt det med at de har jo prøvet at få en is fra kiosken så ... forventningewrne er lidt høje !!

Njord

MVH Njord
Hej Njord

Da jeg og mine brødre var drenge havde min mor nogle ispindeforme fra Tupperware. I dem fyldte hun alt fra saftevand, cola og sødmælk, mælkeisen var især populær.
Men hvis du skal nærme dig købeisen ville jeg prøve at varme lidt piskefløde med nogle vaniliekorn i og evt. komme chokoladestykker i senere, måske også lidt sukker.
Jeg har ikke prøvet det men kunne forestille mig at det kunne blive godt.

Hilsen
Lars.

LG - Portugal
Hej
Jeg ville prøve med en Parfait masse.
Det er en ismasse til at lave i form... Som i islagkage rolleyes .
Jeg har ikke prøvet det endnu, fordi jeg ikke kan finde nogle ordentlige ispinde forme, hvor der er mere end 4 rum i formen, men det er den opskrift jeg vil bruge hvis jeg kan finde en form med mange rum.
Denne opskrift er til vanille is, men den kan sagtens piftes op med hakkede chokolade stykker eller andet lækkert. Og hvis man lyster, så kan den jo dyppes i ikke for varm chokolade med lidt smør i.

Vanille Parfait.
6 stk æggeblommer
½ stang vanille
125 g sukker
3/4 liter piskefløde, letpisket

Sukker, blommer og vanille piskes i 10-15 minutter.
Fløden piskes til der er bløde toppe.
Æggemassen og fløden vendes sammen.
Ismassen kan nu piftes op med chokolade, nødder, daim og lign.(hvis man bruger friske bær, så fryser de som små isterninger, så hellere bruge syltet frugt)
Ismassen fyldes i formene, og fyrses i fryseren til helt frossen.
Husk pindwink .
God fornøjelse.
Hilsen fru Lindberg
Jeg håber da at njord har fået styr på isen nu, det er knap 7 år siden sidste indlæg er skrevet wink

Men din opskrift ser da helt sikker lækker ud, tror jeg vil prøve den en af dagene

 

Christian

Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Http://www.ispindeforme.dk
det er vist ren reklame...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvorfor skulle dette være reklame når man referer til en hjemmeside om ispinde opskrifter, ??????? det sku da en latterlig afgørelse af admin at fjerne mit indlæg. Det vel meningen at folk skal have hjælp herinde...

Http://www.ispindeforme.dk

Halløj makker. Du holder lige tonen.
Der bliver slået hård ned på reklame i dette forum og du kunne referer kraftigt til dette med dit indlæg.
Ordenregler: http://www.lav-det-selv.dk/Om-LDS/Ordensregler
Nr.1
Nr.4
Nr.7


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Der bliver også talt pænt, er dog utilfreds over denne afgørelse, det vel tilladt at ytre sig.........makker!

Http://www.ispindeforme.dk
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis