syltning af agurker med bid !!

Hej

På restauranter har jeg ofte fået nogle meget lækre syltede agurker, de var i ret tykke skive og med bid, ikke som de tynde bløde der oftest serveres til fx kylling osv.

MEN hvem har en opskrift der er super god, den skal heller ikke være alt for syrlig bare een der giver det rette "pift" !!

På forhånd tak Njord

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godt spørgsmål - for det kunne jeg nemlig også godt tænke mig at vide wink, i stedet for de "beskedne" vi normalt får serveret.
Mvh. Jørgen.

Med venlig hilsen

Jørgen

1 stor agurk
3 spsk eddike
3 spsk sukker
1 1/2 dl vand
1/2 tsk peber, 1 tsk salt (smag til)

Skær agurken i skiver.
Læg dem i en skål og drys godt med salt.
Dæk agurkeskiverne til, f.eks. med en tallerken og læg noget tungt oven på. Lad det stå på denne måde i ca. 1½ time.
Fjern presset fra agurkerne og hæld lagen over. Lad det stå og trække i mindst 1½ time.
Herefter kan agurkesalaten serveres med bid i ;O)

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 02-08-2001).]
OK Thomas du læser også denne rubrik !!

Men hvad laver du når du ikke er på nettet det drejer sig vel kun om få timer i døgnet !!!!

Njord

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 03-08-2001).]

MVH Njord
Ja - ærlig talt. Og så besvarer man både om rep. af barnevogn, transponder til båd, alt om hus og ja .... agurkesalat.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Ja ja, vent til i har smagt den ;O)

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis