Kefirmælk

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man laver Kefir/Kefir-mælk.
Jeg har Kefirsvampe, men ved ikke, hvordan jeg bruger dem i forhold til mælk.
Det jeg ønsker er den originale russiske/kaukasiske opskrift.
På forhånd tak!

------------------
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle spørgsmål fra en nybegynder:
Sukkerindholdet er mest til for at give næring til kefiren og ikke så meget for at søde drikken ikke? Altså jo mere sukker jo mere gæring?
Bliver sukkeret omdannet til alkohol?
Når al sukkeret er omdannet, så stopper gæringen, ikke?
100-150 gram sukker til 2 liter, nærmer vi os ikke Coca-Cola i kalorier? (feder kefir vand?)
Skal beholderen være tætlukket? hvis ja, hvad med kulsyren?

Jeg takker på forhånd for jeres svar.

Lars.

LG - Portugal
Hej Lars
Uden at være ekspert på hvilke kemiske processer der foregår i kefiren vil jeg dog forsøge at komme med min forklaring:
Sukker giver både næring og smag (efter behag). Jo mere sukker - jo længere tid kan det gære/formere sig. Eller drikken bliver dejlig sød!
Der kommer en anelse alkohol.
Jeg aner ikke noget om kalorieindholdet. Tror bestemt ikke det er fedende - slet ikke hvis sukkeret er omdannet helt.
Beholderen skal være tillukket og der dannes kulsyre, som efter min mening forøger drikkens liflighed.
Venlig hilsen mogge.
Hej alle

Jeg leder med lys og lygte efter en aflæggere af mælke-kefirsvampen og en, som kan undvære en aflægger . Har du sådan en eller kender en som kan skaffe den .

Efter hvad jeg har læst mig til er svampen den nemmeste at dyrke . Jeg har evt vandkefiren-svampen i bytte med .

Venlig hilsen Søren Duun
Er der nogen der ved om man kan lave kefir med gedemælk?

V. H. - Holger
Hej Holger,

Ja, det kan du sagtens men jeg kan IKKE anbefale, at du bruger uht gedemælk.

vh GItte
Hej Gitte. Tak for svaret. Nej uht, vil jeg nok ikke bruge, men jeg har nemlig planer om at anskaffe geder. V. H. - Holger
Hej !
Er der nogen der ved hvordan jeg kan skaffe mælkekefir svampe. Jeg har til gængeld, vandkefir svampe, hvis nogen vil bytte med det?

På forhånd tak!
Mvh: halida
Hej Halida.

Hvis du sender mig en frankeret svarkuvert, vil jeg gerne sende dig lidt mælkekefirsvamp!

Holger Ivar Poulsen
Mejerigaden 4
3730 Neksø

Hej Holger!

Tak for din svar, som var ret hurtigt.

Jeg glader mig meget til at prøve selv at lave kefirmælk, forhåbelig det lykkes!

Venlig hilsen
halida

Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis