Køb af nybygget taglejlighed - men hvilken belysning og el?

Hej alle sammen,

Jeg er ny på siden, men har fået godt med inspiration fra forskellige tråde og debatter. Jeg står pt. selv i den situation at jeg har købt en ny taglighed på projektbasis på Østerbro. Lejligheden som er på 95m2 er pt. ved at blive bygget, og jeg sidder for tiden og prøver at bestemme mig for hvordan den skal indrettes i forhold til lys og EL.

Til at starte med var ruminddeling forskellig fra den nuværende hvilket har gjort at jeg har selv har rykket rundt og tilføjet kontakter, lysudtag, samt spots. I starten var der foreksempel kun spots i køkkenet.

Mit spørgsmål til jer kloge hoveder herinde er så, hvad synes i om den opsætning jeg pt. har lavet?

1. Lejligheden er som standard udstyret med hallogen spots, men jeg kan forstå at LED er at foretrække nu om dage? Jeg ønsker at alt lys i stuen kan dæmpes med LK touch - så hvad skal jeg overveje her, og hvad er den bedste løsning på markedet?

Som jeg har prøvet at indikere på tegningen så vil der grundet at det er en taglejlighed være skå vægge på den ene side (der hvor der laves kviste) hvorimod der ud mod altan vil være hævet "flat" loft.

2. Da der i vores kommende stue kun er ca2200cm til loftet, hvilken form for belysning ville i vælge der? Jeg tænker det muligvis er for lavt til et lampeudtag og overvejer derfor også at bruge spots her? Men så bliver lyset måske for koldt eller hvordan?

3. I midten af lejligheden mellem stuen og spisebordet vil der være højt til loften og være kig til hanebånd. Har i nogen ide'er til hvordan dette kan udnyttes? Jeg tænker i forhold til at lægge noget LED strips på dem for at lyse op eller ville i lave lampeudtag ?

Derudover så vil jeg faktisk sætte pris på enhver kommentar god som dårlig. Noget jeg har glemt? Burde lave om?

ser fremtil at høre jeres bud.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke lige kunnet få upload til at virke. Derfor kan dem der ønsker at hjælpe finde plantegningen her

pastelink.me/dl/3bb56b#sthash.bbzzNM4b.dpuf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis