Lukning over ny Terassedør

Hey

Har endelig fået monteret min nye terassedør, og som i kan se er der muret et fint stik op over døren. Se vedhæftede billeder.
Men nu skal jeg ha fuget min dør, alle mine vinduer er fuget med mørtelfuger.
Og dette er jo heller ikke noget problem i siderne, men hvad gør jeg for at få lukket den store åbning der er over døren? Kan jo ikke bare mure en masse skaller i oven på døren, da jeg så er bange for den vil komme til at hænge i toppen, hvis der kommer en masse vægt ovenpå. Og kan jo ikke rigtig komme til at skumme den når der er så stor en åbning, så har ikke noget at ligge fugen imod. 
Har i nogen råd om hvordan man løser sådan en opgave?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvid træliste som følger stikkets krumning. Mørtelfuge over denne.
Jeg er ikke sikker på hvad det er du er bangen for der skal komme til at hænge i toppen? Der burde da ikke være noget i vejen for at mure op med mørtel som du gør i siderne. Hvis du mangler et bagstop kan du jo gøre som jenshøj skriver, og skære et stykke træ til i samme form, og sætte ind. Og Derefter mure uden på det.
Vil du sikre dig extra,så karmen ikke kommer til at hænge, så giv den en karmskrue, midt i.
Tak for input.....

I mener sagtens jeg kan bore op i stikket og skrue en karmskrue i uden problemer ?
Ja det kan du fint gøre. Der kommer jo ikke til at hænge nogen nævneværdig vægt i den skrue alligevel. Og stikket kan fint holde til det. Og med mindre det står i anvisningerne fra din vindues producent, så er det ikke en nødvendighed med en skrue der, men man kan jo altid give den en, bare for en sikkerheds skyld. Så gør du roligt det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis