Fjernvarme eller "central"

Nogen der kan se udfra nedenstående billeder, om anlægget er direkte fjernvarme eller et lukket centralt anlæg, umiddelbart så vil jeg mene med tryk beholder, er det et lukket centralt anlæg, men vil lige være sikker inden jeg begynder at rode selv, med at pille radiatorer osv.. ned.





10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har indirekte. Bagved isoleringen burde du kunne finde veksleren.

Dette kan ses af bla tryk ekspansionbeholderen og cirkulations pumpe

( der skal være to veksler. En til centralvarme og en til varmt forbrugsvaner)

Man kan lære alt, hvis man gider!
Peter Kristensen - Jeg syntes nu det ligner en VVB der sidder til det varme vand.....altså bag isoleringen..
Der sidder en veksel bagved ventilerne på det nederste billede, den med gul forside.

Enheden er ca. 2 meter høj, så må næsten indeholde mere end 1 VVB i isoleringen, så mon ikke der også sidder en større veksel til centralvarmen der, også den lille i bunden til vvb.

Som isoleringen er lavet rundt om VVB´en tror jeg ikke der er andet derinde end en beholder - hvis der var, ville man have lavet en service-mulighed..
Annonce
Hvis du har en vvb. Så vil du nok kun have en veksler. Hvor central varme vandet løber igennem vvb



Man kan lære alt, hvis man gider!
Der er ingen VVB kun den unit i ser på billederne, syntes bare det er en meget stor beholder, hvis det kun er vvb i den isoleret kappe.
Hej.
Nu kan VVB'er være ned til 30 l., men for at vende tilbage til det oprindelige, så er der ingen direkte anlæg der har ekspansion og cirkulationspumpe.

mvh

 varmetossen

Super, det var bare det jeg ville høre.
Jeg tror VV-beholderen er en slingtank (hvor der er en varmespiral inde i beholderen). Veksleren er så til radiatorvandet. Det passer også med, at der er to termostater. En til radiatorvandet og en til brugsvandet.

Når du har åbnet, så husk at motionere alle de røde ventiler. De har det med at sætte sig fast, hvis de ikke bliver bevæget fra tid til anden.

Hvis alt indenunder isoleringen er en VV-beholder, så ligner det en 150 liters.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis