Skrælle græsplæne lag af - hvordan? (pænt, tak :)

Vi har mange meter fliser/terasse ud til vores græsplæne.

  1. Over årene er græsplænens niveau "vokset" i højden, og ...
  2. græsset er iøvrigt begyndt at gro lidt ind over fliserne.

Jeg ønsker derfor at skrælle jorden af, 4-5 cm i dybden, og 20-25 cm ud fra fliserne - og det skal gøres over ca. 20 meter.

En spade vil formentlig kunne gøre det, men det vil ikke blive nøjagtigt og pænt. Er der nogen af jer der har en idé til hvordan kan gøres?

Jeg har tidligere gjort kanten ind til fliserne pæn, ved simpelthen at, ligge på knæ, og save græs og jord at med en fuksvans. Fantastisk og effektiv fremgangsmåde. Men her skal jeg jo ikke bare ha' en kant af, men et helt jordlag, 20-25 cm ud.


mvh  Jan

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en spade er ude mærket, til det formål, så må du fylde op bagefter, stampe og rette til.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Jeg har set en anlægsgartner bruge en maskine til at skrælle græsplæne af med.
Det lignede sådan en mellemting mellem en rotor klipper og en vertikalskærer der lavede nogle lange "baner" af græsset som så kunne skovles op.

Men jeg aner ikke hvad sådan en djævel hedder  

Sad og tænkte på om man ville kunne bruge en havefræser? Jeg har lige brugt en og den havde et "næse/transport-hjul" som selvfølgelig skulle slås op når den skulle arbejde, men måske hvis man lod være med det, ville den jo ikke arbejde sig så dybt ned ?
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
lidl har en kantstikker, så får du lige kant.http://www.lidl.dk/cps/rde/xchg/SID-ADC09BE6-D92E79EC/lidl_dk/hs.xsl/index_24658.htm

Jeg har før med succes slebet en alm skovl skarp og brugt den til at skrælle et lag jord/græs af.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Ja en skarp skovl, så går det fint, især hvis jorden er lidt fugtigt.
Hvad med at leje en Turf Cutter, når vejret igen er til det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis