Termostat til gulvvarme

Hej

Jeg har en et toilet/bad som har elgulvvarme. Problemet er at der kun er en tænd/sluk stikkontakt (ganske normal LK) hvilket betyder at gulvet enten er grænsende til ubehagelig varmt eller iskoldt. Af samme årsag formoder jeg ikke at der er nogen gulvtermostat.
Jeg har ikke lige mod på at rive hele gulvet op og lægge ny gulvvarme ud og nye fliser, så kan man ikke købe en termostat der enten kan forudindstilles til eksempelvis være tændt om morgenen og aften, og slukket om dagen og natten? Det ville jo være smart hvis den fandtes i en formfaktor hvor jeg bare kunne skifte den gamle stikkontakt og erstatte den med en termostat, men det er måske ønsketænkning.

Håber der er nogle kloge hoveder der kender et trick.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke min spidskompetence, men som jeg lige ser det:
Reglere spændingen elektronisk.
Koble en rumtermostat ind
Koble en timer ind, der kører strøm på i impulser og kan reguleres i komfort- og sparetider. 

mvh 

 varmetossen

Hej Klaus

Det var lige sådan en timer jeg havde i tankerne, men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde nogen til gulvvarme. Der findes masser af den slags produkter til lys, men jeg ved ikke om de kan bruges til at regulere gulvvarme. Stort set alt jeg kan finde til gulvvarme er med forudsætning af at der er en gulvføler. Så hvis du eller nogen i forummet kender noget konkret ville det være alletiders med nogle links.

Mvh
http://www.dansk-elgulvvarme.dk/pi/Heat_control_10_elektronisk_rum_gulvf%C3%B8ler__1946_8.aspx
Den har jeg monteret i min mors entre.
Den kan regulere via gulvføler, egen rumføler eller kombination af begge.

Jeg har kun brugt gulvføleren, så jeg skal ikke kunne sige hvor godt den virker via rumføleren.

Men, når man har lært den at kende går jeg ud fra det virker fint..
Bedre end on/off hvert fald ;-)
Gulvvarme tilsluttet en stikkontakt? Du mener formentlig en afbryder. Den termostat, som AAR har beskrevet, ville jeg godt binde an med at bruge til styring af min gulvvarme.

fase
Det er naturligvis en afbryder.

Heat Control ser bestemt lovende ud. Jeg Får en elektriker ud til tilslutning af et varmegenvindingsanlæg og så kunne han jo passende montere gulvvarme sensoren.

Tak for svaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis