stikkontakt 3 x 3 ledere i gipsdåse?

cluudi
cluudi
4 2880
Jeg har en gipsvæg med gipsdåser, hvor jeg er nødt til at dele min streng i to, dvs har 3 ledere ind og 2x 3 ledere ud. Problemet er at det mødes i en gipsdåse med en alm LK stikkontakt hvor man max må have 2 ledere på hver klemme ( 1 leder i hvert hul)

Jeg synes ikke der er meget plads at samle det bag stikkontakten, men er det eneste mulighed? Eller kan man få stikkonkater (grisetryne) med samlemuffe i stedet for de normale?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
je__ns
je__ns
8514 0
Du kan samle de 3 x 3 ledninger med muffer, og så med en extra ledning der går op til din kontakt.
fudji
fudji
209 6710
Hvis du har den "gamle" grå forfra dåse kan du evt udskifte den med den nye blå type der er lidt mere plads men men det kan godt lade sig gøre og samle 3 stk 3g1,5 i en dåse ved hjælp af enkelte samlemuffer. Og så en stump ledning over i din stikk.
cluudi
cluudi Trådstarter
4 2880
Synes ikke der er meget plads til 3 muffer bagved, men det er måske ikke det store problem for en garvet?
Annonce
Daniel p
Daniel p
498 7430
Anvender du kornmuffer eller alm enkel samlemuffer... http://www.harald-nyborg.dk/p9162/samlemuf-enkelt-klar-2-5mm2-25

kronmuffer fylder mere end enkel muffer.

EISOE
EISOE
2757 7400
Skrevet af Daniel p på 03 nov 2013 14:01

kronmuffer fylder mere end enkel muffer.

Ja, der kan godt være plads til samlemuffer - med kronmuffer får du en udfordring

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

MLU
MLU
1018 6400
Jeg syntes nu heller ikke der er meget plads i sådan en grå forfra dåse men nok også fordi man ikke er proff 

Men hvis du ikke er tryg så kan du jo altid blænde en stik kontakt af, smide et blænddæksel på og så har du masser af plads at samle ledninger i, men det er knap så pænt 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
Anders K
Anders K
715 8220
Det kan sagtens lade sig gøre med samlemuffer, det er kun et spørgsmål om at få dem placeret rigtigt.

Med venlig hilsen

Anders

je__ns
je__ns
8514 0
Og er ledningsenderne lange, må man korte den lidt op, men får man det hele fordelt i et lag, med mufferne lagt på siden, kan det sagtens være der.
cluudi
cluudi Trådstarter
4 2880
Mange tak for hjælpen, fik klaret det. Skiftede til en blå forfra dåse og kortede af ledningerne..så kunne det være der..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

1. blød leder under samme skrue som stive ledere i samlemuffe
    Lav-Hus (45 svar)
  2. Tre ledere i samme klemme
    Belysning (2 svar)
  3. Hvorfor dælen ser det så'n ud?? :-O
    Belysning (21 svar)
  4. Få to stk ind i 1 hul
    Lav-Hus (13 svar)
  5. Hvornår skal man følge el-regler?
    Jura, reglementer og krav (69 svar)
  6. Ledere og skillerum i AIR dåser
    Jura, reglementer og krav (20 svar)
  7. HJÆLP hvordan monterer jeg 2 tråde i samme ternimalhul??
    Belysning (13 svar)
  8. el-forbindelser i forgrenings dåser
    Jura, reglementer og krav (15 svar)
  9. Stærkstrømsbekendtgørelsen for LDS
    Jura, reglementer og krav (38 svar)
  10. Samling af solidt og blødt kabel
    Belysning (8 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her