Køb af Fiat 500

Hej alle

Min kæreste overvejer at købe en sådan fra dec. 2012 der har kørt 7000km.

Men nu har der været flere, uafhængigt af hinanden, der siger at det er nogen skod biler.

Er der nogen herinde der har erfaringer med den bil, som kan sige noget for og imod?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En Rools Royse Phanton er også en skodbil hvis man har råd til noget større.
Sæt tæring efter næring så er det en ganske god bil, der vil altid være nogen der har en anden model de syntes bedre om.
Og Fiatten køre væsentligt længere end overnævnte R.R. der kun klare 500 m. ved 180 Kmt.
Så vidt jeg husker er en Ford KA samme bil hvor skallen bare er bukket anderledes.
Hej

Nu vil jeg prøve at skrive et mere brugbart svar end dem der foreløbig er kommet. Jeg har ikke en Fiat 500 fra 2012, men jeg har en Panda fra 2005 med 140.000 på tælleren, og de deler langt hen af vejen teknik. Som AksleJ skriver er Ka stort set også en 500, men det bliver du jo nok ikke klogere af...

Motor: Min har den 4-cylindrede 1.2. Den I kigger på har enten en moderniseret udgave af 1.2 eller en af de nye Twin-air maskiner. Uanset hvilken motor det er kan I roligt regne med at den går noget kortere på literen end opgivet. Vores er opgivet til 17.9 og går 13-16 km/l.
1.2'eren er stort set bulletproof. De har lavet den i mange år, og den er supernem at skrue på, hvis der skal laves noget, uanset om det så er værlstedet eller dig der skal gøre det.

Mekanik: Simpelt og nemt at reparere på. Fiat er gode til små biler. Man bliver glad hver gang man opdager en smågenial detalje, som de har lavet for at gøre service nemmere. Jeg kan garantere dig, at du ikke vil opleve det samme i noget franskproduceret. De er lavet for at være nemme at producere, længere tænker de ikke...

Levetid: Min begynder at have lidt kantrust nu på udsatte steder i undervognen. Slet ikke kritisk. Det er ærlig talt ikke helt dårligt at klare 8 år uden efterbehandling og uden problemer. Japanerne, Mercedes og Ford kunne lære meget.
Der er gået en del sliddele det sidste års tid. Udstødning, kilerem, , benzinpumpe, bremser, og pt. er der fejlmelding på servostyringen...
Meget er dog stadig originalt og kører fejlfrit, eksempelvis A/C, kobling, motor, gearkasse, lambdasonde, og jeg synes den klarer hverdagens slid flot. Den virker slet ikke træt endnu.

MVH Leo

Fiat 500 er også mig bekendt okay. Jeg servicerer en de af dem til daglig og de fejler sjældent noget alvorligt.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis