Ventilation på badeværelse

Jeg skal have etableret fugtstyret ventilation på mit badeværelse. Jeg kan umiddelbart koble videre på den eksisterende installation, da der sidder et lampested umiddelbart udenfor badeværelset, monteret med tomt elektrikerrør og forbindelse til badeværelsets afbryder. Jeg forestiller mig at montere en forskruning i aftrækket, således at jeg slipper for at etablere lampested i badeværelset, samt undgå at gennembryde dampspærre/membran. Der er rigeligt højt til loftet. Jeg går ud fra der  skal bruges gummikabel gennem aftrækket, så der skal monteres en dåse på loftet, som overgang mellem installationen fra elektrikerrøret og gummikabel.

1. Er det lovligt eller skal der etableres lampested i badeværelset?

2. Hvilken dåse skal jeg bruge på loftet?

3. Hvad vil være den rette størrelse og type på forskruningen?

4. Hvordan tætner jeg dampspærren udenfor badeværelset, når jeg fører elektrikerrør igennem loftet?

5. Hvis der skal etableres lampested, hvilket dåse kan jeg benytte, når jeg er interesseret i fuga 50x50 med smal ramme?

Jeg er ikke interesseret i roset materiel og forfra dåser, da resten af huset er med fuga 50x50 og smal ramme.

6. Hvad med tætning?

Elektrikeren må i øvrigt gerne være imponeret over kvaliteten, når han skal udføre sin voodoo.  

gori69
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt det kan du spørge din elektrikker om, du må nemlig ikke lave nye elindstalationer !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis