Hej fra S/Y Anne-Lise
Er der nogen der har erfaring med et Stroco Oliefyr? Jeg er ved at udskifte min Kabola 3,5Kw oliebrænder, og har både et Stroco Oliefyr og et Maritimebooster micro 2 Solo i kikkerten.
Vi har sejlet og boet på min Scandi 1242 Stålsloop siden vi fik den bygget i 1990. Jeg syntes at mit Kabola er for dyrt i drift ca. 8-10 ltr. diesel om dagen, og så er her ikke rigtigt varmt om vinteren. Båden er velisoleret og garneret med 15mm massiv Mahogny overalt, og det isolerer jo yderligere.
Nåh, men tilbage til det egentlige. Jeg har hørt fra sædvanligvis velunderrettet kilde, her på Brøndby Havn, at Stroco fyret ikke kan holde til helårsbeboelse, men mere ligger i klasse med Eberspacher eller Wallas.
Vi købte et nyt Eberspacher til centralvarme da vi skulle på langtur, men allerede efter 4 mdr. stod det af medens vi lå i Milford Haven Wales ved Juletid i snestorm.
Kabola`en har været med under vores 3 års langtur, men det er nu mange år siden, og nu er jeg blevet træt af at stinke af Diesel. Derfor vil jeg have et højtryksfyr, der også er mere økonomisk, og heller ikke lugter.

Det kan være at der er nogle i dette Forum der undrer sig over min jeg form, men min kone døde desværre for snart 7 år siden, så nu er der koldt på flere måder her på Anne-Lise-
Jeg er lidt "varm" på Stroco, som koster det halve af Solo fyret, det vejer kun en trediedel, men hvis det ikke kan holde er der jo ingen ide`i at anskaffe det.
Jeg håber at der er nogen i dette Forum der har gode erfaringer med Stroco..
Med sejlerhilsen
John
S/Y Anne-Lise
Fluctuat nec Mergitur
(det omtumles af bølgerne, men synker ej)