efterårets løvfald

kender een som samler naboens løvblade i en sæk og smider den ind til dem...altså en returnering.........hvorvidt er man forpligtet til at samle sit bortblæste løvfald, som andre modtager via storm/blæst ............. er der love/regler udstukket fra offentlig myndighed om løvfalds landing hos nabo.........

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Nu ka jeg huske hvorfor jeg sætter umådelig stor pris på vores fritliggende ejendom.
Der er også nogle, der forstår at ødelæge en hel forening f.eks.
Om der er regler eller afgørelser for dette ved jeg ikke, men jeg håber inderligt vore lovgivere er beskæftiget på anderledes seriøs vis

varmetossen

Hmm, tvivler jeg stærkt på at løvfald er direkte omfattet af nogen lovgivning. Men indirekte måske. Det skulle i så fald være hvis der går en privat fællesvej og vejen bliver ufremkommelig/farlig at færdes på. Meenn, det er i så fald ejeren af jorden som vejen går over der er pligtig til oprydningen og det behøver jo strengt taget ikke at være ejeren af løvfaldstræerne.

Under alle omstændigheder ville jeg nok regne "løvtilbagekasteren" for at være en utrolig sær og exentrisk person. Formoder vedkommende må leve et ret ensomt liv.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvor er det dog sørgeligt at mennesker kan opføre sig sådan.
Tænk at gå i så små sko, så man er villig til at bruge sin energi på den slags pjat.
Hvad bliver det næste: mælkebøtte skærme ind over hegnet ?

Er der noget at sige til der er krig i verden ?

Bliv dog voksen !

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Den var ny for mig!!!!!!

Er der virkelig nogen, der i ramme alvor, seriøst, mener at man er ansvarlig for sit løvfald?  Jeg undres umådelig meget.
Jeg har aldrig nogen sinde, overhovedet, samlet nedfaldne blade og kommer heller aldrig til det, så længe altså jeg bor, som jeg gør uden sindssyge naboer. 
Hvis der stadig ligger større ansamlinger om foråret, kan jeg finde på at køre det igennem med græsslåmaskinen, for at findele og sprede det.

Ja, som Klaus Lundstedt skriver, så kommer jeg også i tanke om, hvorfor det er, at jeg gerne kæmper med vedligeholdelse af privatvej og snekaos om vinteren, for at kunne bo i fred ude på Lars Tyndskids Mark.
I guder, hvor er der mange syge mennesker til

Med venlig hilsen
ktm

tak for jeres synspunkter........et helt liv at være sådan......
Annonce
har du en Rododendron bed vil de blive glade for alle de blade, de skal bare skovles derind, og vandes så blir de såmænd der. Eller tænk på pindsvinet, smid bladene i en bunke et fredeligt sted i haven, så kan den bo der. og tænk lige på det når du i foråret rydder den med plæneklipperen, at den ikke er der endnu.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
har du en Rododendron bed vil de blive glade for alle de blade, de skal bare skovles derind, og vandes så blir de såmænd der. Eller tænk på pindsvinet, smid bladene i en bunke et fredeligt sted i haven, så kan den bo der. og tænk lige på det når du i foråret rydder den med plæneklipperen, at den ikke er der endnu.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis