Kælder: Spartling af væg, forkert? [Foto]

Hej LDS'er

Jeg har den sidste lange tid arbejdet på vores kælder som har været beklædt med masonitplader. Væggene er nu skraldet ned, lappet og slebet glatte og grundrenset.

Da kælderen er tør (af en kælder at være) havde jeg tænkt mig at fuldspartle og filte, for herefter at male med en diffusionsåben maling.

Men jeg har nu spartlet en væg og oplever der kommer udblomstninger = spartel falder af.
Jeg troede spartlen var åndbar således dette ikke var et problem

Hvad har jeg gjort forkert, og vigtigere hvad er den bedste løsning til en kælder som min?



Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror umiddelbart problemet kan være at dine vægge er malet med limfarve, det skal vaskes af med grundrens, og eftervaskes med rent vand. Søg evt. på tidligere indlæg her på lav-det-selv

Det fikser jeg...
Det "Probau" sandspartel du anvender har jeg ikke ret gode erfaringer med. Om det var et dårligt parti jeg fik fat i, skal jeg ikke kunne sige, men de problemer du har, havde jeg også med dette produkt.

Det var sejt og meget svært at fuldspartle med. Jeg skiftede til Dana spartelmasse, først en grov, og herefter efterspartel med medium. Det virkede perfekt her, og arbejdsgangen var meget lettere med dette produkt. startede allerførst med en gang "blå vand "forankringsgrunder

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Lad være med at bruge sandspartel på kældervægge. Det falder af. Jeg taler af bitter erfaring. Jeg lavede det samme som dig i min kælder. Jeg tror det er fordi sandspartel er ret tæt og ikke lader fugt passere.

Jeg vil gerne høre om der er noget andet man kan bruge.
tp1: Fandt du noget der var bedre til brug, er helt lost hvad jeg skal gøre med de vægge.

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Jeg har ikke fundet noget, har dog ikke gjordt så meget ud af det. Jeg sidder derfor med store ører, hvis nogen kan hjælpe.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Måske skulle man smide en omgang Skalcem Multipuds og male direkte her på. http://www.skalflex.dk/files/files/Datablad%20Multipuds_web.pdf

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Først spartel med lip multiklæb (gør at skalcem2000 hæfter bedre og tørrer ens)når det er tørt filtses et lag skalcem 2000 eventuelt hvid. Har jeg haft succes med på en gammel kældervæg herhjemme som lige sku ha en hurtig overhaling og husk en diffusionsåben maling
Puhh ha, ikke bruge sandspartel. Det er ikke åndbart og er det absolutte foretrukne materiale for skimmelsvamp. Du skal bruge kalk baseret materialer og ikke cement (så lidt som muligt)eller som sandspartel silikone baseret. Husk at maling også skal være difusions åbent.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også