Kælder: Spartling af væg, forkert? [Foto]

Hej LDS'er

Jeg har den sidste lange tid arbejdet på vores kælder som har været beklædt med masonitplader. Væggene er nu skraldet ned, lappet og slebet glatte og grundrenset.

Da kælderen er tør (af en kælder at være) havde jeg tænkt mig at fuldspartle og filte, for herefter at male med en diffusionsåben maling.

Men jeg har nu spartlet en væg og oplever der kommer udblomstninger = spartel falder af.
Jeg troede spartlen var åndbar således dette ikke var et problem

Hvad har jeg gjort forkert, og vigtigere hvad er den bedste løsning til en kælder som min?



Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror umiddelbart problemet kan være at dine vægge er malet med limfarve, det skal vaskes af med grundrens, og eftervaskes med rent vand. Søg evt. på tidligere indlæg her på lav-det-selv

Det fikser jeg...
Det "Probau" sandspartel du anvender har jeg ikke ret gode erfaringer med. Om det var et dårligt parti jeg fik fat i, skal jeg ikke kunne sige, men de problemer du har, havde jeg også med dette produkt.

Det var sejt og meget svært at fuldspartle med. Jeg skiftede til Dana spartelmasse, først en grov, og herefter efterspartel med medium. Det virkede perfekt her, og arbejdsgangen var meget lettere med dette produkt. startede allerførst med en gang "blå vand "forankringsgrunder

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Lad være med at bruge sandspartel på kældervægge. Det falder af. Jeg taler af bitter erfaring. Jeg lavede det samme som dig i min kælder. Jeg tror det er fordi sandspartel er ret tæt og ikke lader fugt passere.

Jeg vil gerne høre om der er noget andet man kan bruge.
tp1: Fandt du noget der var bedre til brug, er helt lost hvad jeg skal gøre med de vægge.

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...