Opvaskemaskine er meget utæt

Jeg har en gammel Blomberg Fuzzi Digitronic DS6440 opvaskemaskine som er meget utæt. Først har jeg skiftet dørbundpakningen og herefter side og toppakningen, men den er stadigvæk meget utæt. 
Det ser ud som om vandet kommer ud under døren ved bundpakningen, men jeg mener at jeg har monteret den nye pakning nøjagtig på samme måde som den gamle. Pakningen er et V-formet og stikker ind under lågens bund og er trykket på dels en bevægelig skinne på døren og en fast skinne i bunden. Se billedet Låge forfra uden forplade.  Jeg har på fornemmelsen af at der mangler noget andet, for jeg kan ikke se hvordan bundpakningen skal kunne pakke helt tæt. Det skal siges at maskine har være brugt af andre personer, som meget vel har kunne pille ved maskinen, og måske har monteret noget forkert. Er der nogen der kan sige om jeg har monteret bundpakningen rigtigt? Eller om der mangler nogle propper eller anden liste. I bunden af lågen er der 5-6 stk aflange huller på ca.10- 12 mm lange og ca. 1 mm brede.  Jeg synes det ser ud som om der mangler noget.  Jeg skal beklage af billedkvaliteten ikke er for god, men jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at løse problemet. 

Med venlig hilsen

GBN
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er nok mere at vandstanden er for høj i maskinen når den kører. Så led efter en sensor.

Elektronikteknikeren
Det tro jeg ikke, for vandet kommer med det samme når man starter. der er ikke meget vand i maskinen.

Med venlig hilsen

GBN
En trykfejl, den hedder GS6440 og ikke DS6440.

Med venlig hilsen

GBN
Der er ikke meget hjælp at hente!

Med venlig hilsen

GBN

Med venlig hilsen

GBN
Annonce
Skrevet af gbn på 01 nov 2013 13:04
Måske lidt selvhjælp, i form af nogle skarpe velbelyste billeder ville hjælpe ?? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg har sommetider set dem være utæt hvis de bare står og vrider det mindste desuden skal du tjekke om din pal til dørlåsen kan justeres (nogen kan justeres andre kan ikke)det er tit sidepakningerne der er utæt,Det kan også være hvis skruerne til fronten har været spændt for hårdt så den inderste plade er blevet skæv.
tjek også dinne spulearme om de er flækket eller på anden måde er blevet beskadiget da det osse kan give utæt hedder

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
gbn skrev den 31-10-2013 18:00:21

Jeg har en gammel Blomberg Fuzzi Digitronic DS6440 opvaskemaskine som er meget utæt. Først har jeg skiftet dørbundpakningen og herefter side og toppakningen, men den er stadigvæk meget utæt. 
Det ser ud som om vandet kommer ud under døren ved bundpakningen, men jeg mener at jeg har monteret den nye pakning nøjagtig på samme måde som den gamle. Pakningen er et V-formet og stikker ind under lågens bund og er trykket på dels en bevægelig skinne på døren og en fast skinne i bunden. Se billedet Låge forfra uden forplade.  Jeg har på fornemmelsen af at der mangler noget andet, for jeg kan ikke se hvordan bundpakningen skal kunne pakke helt tæt. Det skal siges at maskine har være brugt af andre personer, som meget vel har kunne pille ved maskinen, og måske har monteret noget forkert. Er der nogen der kan sige om jeg har monteret bundpakningen rigtigt? Eller om der mangler nogle propper eller anden liste. I bunden af lågen er der 5-6 stk aflange huller på ca.10- 12 mm lange og ca. 1 mm brede.  Jeg synes det ser ud som om der mangler noget.  Jeg skal beklage af billedkvaliteten ikke er for god, men jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at løse problemet. 

Nederst vaskearm kan være flægget så den skyder vand ud det var min 

Nederst vaskearm kan være flægget så den skyder vand ud det var min 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis