Jeg har en gammel Blomberg Fuzzi Digitronic DS6440 opvaskemaskine som er meget utæt. Først har jeg skiftet dørbundpakningen og herefter side og toppakningen, men den er stadigvæk meget utæt.
Det ser ud som om vandet kommer ud under døren ved bundpakningen, men jeg mener at jeg har monteret den nye pakning nøjagtig på samme måde som den gamle. Pakningen er et V-formet og stikker ind under lågens bund og er trykket på dels en bevægelig skinne på døren og en fast skinne i bunden. Se billedet Låge forfra uden forplade. Jeg har på fornemmelsen af at der mangler noget andet, for jeg kan ikke se hvordan bundpakningen skal kunne pakke helt tæt. Det skal siges at maskine har være brugt af andre personer, som meget vel har kunne pille ved maskinen, og måske har monteret noget forkert. Er der nogen der kan sige om jeg har monteret bundpakningen rigtigt? Eller om der mangler nogle propper eller anden liste. I bunden af lågen er der 5-6 stk aflange huller på ca.10- 12 mm lange og ca. 1 mm brede. Jeg synes det ser ud som om der mangler noget. Jeg skal beklage af billedkvaliteten ikke er for god, men jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at løse problemet.
Med venlig hilsen
GBN