Hva koster spots at ha tændt

Hej jeg har sat spots op i hele stuen og køkkenet i alt 18 styks. Også her til aften hvor alle var tændt kom
Jeg til at tænke det nok ikke var helt billigt? Nogen der kan fortælle mig hva sådan en enkelt 35watt halogen pære den koster i timen at ha til at brænde?
Kan ikke lige huske hvor meget jeg betaler pr kWh. Men bor i Århus kommune og mener ikke det så dyrt her.

Mvh Ask
Hej jeg har sat spots op i hele stuen og køkkenet... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er også meget gerne modtager af en sponsoreret LED spot fra dig, Søren - Elux.dk. Jeg har en del "gamle" LED'ere som jeg påtænker at udskifte for at få en bedre lyskvalitet og skal også have sat indbygningsspot op i et ekstra rum.

Jeg sender dig en PM...
Nå, så var jeg måske for langsom på tasterne til at kunne prøve en af de pære så jeg kunne opleve den selv Pokkers.. Men hvis der skulle være en ekstra eller en af de andre ikke ønsker deres alligevel vil jeg da rigtig gerne se om den virkelig kan leve op til sine specifikationer.
Hvis der er nogen af Jer, som allerede har Sunflux er jeg meget interesseret i en sammenligning mellem de to.

I må også gerne melde tilbage, hvor hurtigt de tænder. Mine Sunflux tager ca. ½ sekund, hvilket er nok til at jeg hver gang jeg tænder lige når at blive i tvivl om jeg ramte den rigtige afbryder.
Nå, det gik da hurtigt med at få dem afsat :-)

Jeg kontakter de heldige for adresser osv.


www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Skrevet af Søren - Elux.dk på 01 nov 2013 08:03
Jeg vil da godt sponsorere i bedste Lav-det-selv stil, 1 stk. Denilux Lumi GU10 95 RA (kommer fra samme fabrik som sunflux hint hint) så i kan se hvor flot et lys sådan en type pære giver.

Tilbuddet gælder til de første fem der skriver til mig her i tråden.

Se pæren her: http://www.elux.dk/home/45-denilux-lumi-gu10-5w-95-ra.html

Ja tak.
Adressen sendes i en PM.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Først tak til Søren for pæren

Så er den sat op og sammenlignet. Kunne ikke monteres der hvor jeg havde planlagt p.g.a. tykkelsen ved soklen.

Bortset fra det er det den bedste LED jeg har prøvet - har så ikke prøvet Sunflux.

Skal man lave en lille uvidenskabelig sammenligning med den jeg linker til længere oppe er hovedtrækkene:

Lidt varmere i farven - 2700 K mod 2800-2900. ( kan ses )

5W mod 3 W for samme lysudbytte.

Større og tungere - virker mere gedigen.

Umiddelbart ingen synlig forskel i Ra.

Kun 38 gr. lysspredning - kunne godt ønske 60 gr.

Jeg skal have 3 stk 3 W op for at kunne dæmpe ordentligt med min skydelysdæmper. Som jeg har skrevet i en anden tråd : 3 stk kan dæmpes fra ca. 10 % til 100 %. 2 stk ustabilt mellem 60% og 100 %. 1 stk. udelukkende fuldt blus. ( ingen dæmpning )

Vil tro at 2 stk. 5W kan gøre det - det giver ca. samme resulterende effekt.

Så det er nok et temperaments- og pladsspørgsmål hvilken der vælges - den minimale prisforskel på kr. 20,- /stk taget i betragtning.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis