Kontroleret skorstenbrand

Hej alle
Jeg har haft et par lortefugle I min skorsten(kan ikke huske hvad de hedder).
Jeg overvejer at sætte ild I lortet, hvad er faren? Det er jo mursten og så vidt jeg ved er der ingen synderlig sod. Det er en skorsten til en pejs

Vh. Gasse

it is better to burn out than to fade away
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er Alliker som har det med, at ville bygge redder i skorstene.

Kan du ikke finde en anden måde, end afbrænding, noget tungt i et reb eller lignende.
Det er nok alliker.

Du risikerer altid at brænde hytten ned. Når du nu alligevel er der oppe for at tænde op i reden, kunne du ligeså godt tage nogle sække med, og så tømme skorstenen.

Ring lige til brandvæsenet inden, så de ikke kommer forgæves, og advar naboerne.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
op på taget og lad en mursten i en snor dumpe ned. og køb så en rist der er beregnet til formålet

Har været på taget og reden lå ca. 1,5m nede. Har banket redden I bund med et 3-4m langt rør(spørg ikke hvordan)
Problemet er at skorsten er y-formet altså inspektions lugen liggen I kælder og tror redden ligger 1m over.
Går nok op og stamper lidt mere på reden, men er løbet tør for rør.
Futter ikke hytten af, for 3000kr........

Hej.
Jeg ville ikke være bekymret over at brænde det af ved at tænde det fra oven. Saml nogle optændingsblokke i et ståltrådsnet, tænd dem og lad det dumpe ned.Så kan du altid ringe ned til konen hvis hun styrer spjældet i pejsen, hvis der altså er et, men i og med at det brænder ovenfra går det ikke amok med fare for skorstenssprængning eller andet.

mvh

varmetossen

Annonce
Ring efter skorstensfejeren , det er hans job , en skorstensbrand er noget af det farligste man har , og hvis du selv starter den , så tror jeg ikke at forsikringen dækker..............

elektriker fra jævnstrømmens tid
Det er rigtigt at det er skorstenensfejerens job, men han gør det ikke gratis(på timeløn), så jeg havde håbet at kunne gøre det selv og spare lidt $$$$
Skulle jeg starte en brand med vilje, er planen selvfølgelig at havde en slange og evt. et tæppe eller ligende parat

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis