Er der nogle kloak kyndige tilstede?

Hej LDS'er

Kan skaden på denne regnbrønd være forårsaget af rotter?






Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det ligner slet ikke noget, en rotte har lavet
Men rotter kan jo komme ud, af sådanne skader på rørene, og grave videre på egen "hånd" .
Hvor fører det til og hvor kommer det fra? Manglen på en stor dynge jord i brønden betyder at en eventuel rotte ikke er startet med at grave fra brønden. Er der rottehuller oppe på jorden med jord omkring? Eller eventuelt en kloak i nærheden (så kunne der være gravet derfra). Du må inspicere om der er hult bag revnen eller om det kun er en revne i betonen.
Hej LDS'er

Den viste regnbrønd er placeret ved hjørnet af mit hus og lige ved siden af ligger der en kloakledning, hvilket har været angrebet af rotter. Imellem kloakledningen og regnbrønden var der et rottehul.

Jeg skylder og fortælle, at det er en gammel skade som blev udbedret i 2011. Men nu 2 år efter opkræver min forsikring 2 gange selvrisiko, hvilket jeg mener er en selvrisiko for meget. Da jeg mener, at rotteangrebet på min kloakledning og er skyld i de skader der kan ses på regnbrønden.

Men jeg er desværre ikke fagmand, og er kommet til kort, da deres taksator og udførende kloakmester samt forsikringsselskabet holder fast i, at det er tale om 2 af hinanden uafhængige skader, og koster derfor 2 gange selvrisiko.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Der skulle du have haft den lokale rottemand ude og lave røgprøve fra kloakken. Var der kommet røg ud i brønden var sagen klar. Med skaden i kloakken udbedret er det ikke muligt at bevise at det hører til samme skade, da de afslørende rottegange er væk.
Rotter gnaver ikke hul i betonrør, men har rørene skader, kommer rotterne ind her.
Skrevet af je__ns på 02 nov 2013 12:58
Rotter gnaver ikke hul i betonrør, men har rørene skader, kommer rotterne ind her.

Er kun enig så langt som at skaden på billedet ser ud til at være et flækket rør, hvor rotter eventuelt efterfølgende har stået for at udvide hullet så de kunne komme igennem. Ellers er min erfaring som tidligere skadedyrsbekæmper at de gamle betonrør, specielt i samlingerne hvor der er en kant rotterne kan komme til at gnave i, er sårbare overfor rotter. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis