Utæt tag ved tagskruer

Hej med jer.

Første post på dette forum, som jeg har søgt råd hos mange gange. 

Jeg har fået følgende problem:

Vores asbestholdige bølgeeternittag fra 1976, som er i god stand, er blevet malet her i sommeren. I forbindelse med det kraftige regnvejr og storm de sidste par dage har jeg observeret dryp fra en del skruehullerne i taget.

Jeg går ud fra at det er tætningsskiverne under skruerne der ikke er tætte. Men kan jeg nøjes med "kun" at stramme skruerne? Eller bør jeg i samme ombæring købe de ca 800 skruer m nye skiver, og så skifte dem alle?

Hvor længe kan jeg tillade mig at vente? 

Håber på råd. 

Mvh Jonas
Hej med jer. Første post på dette forum, som... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vil du gerne købe på nettet har de dem bla. her...

Normalt skifter man skiverne også, det her de også...

https://www.net2traelast.dk/pi/6-2-x-110-mm-Tagskruer-Galvaniseret-100-stk-_2521177_140968.aspx


Vi prøver igen, i morgen --

Hej, er ny her på siden, men faldt over denne trå da jeg skulle undersøge om man selv kunne fixe utætheder ved tagskruer. 

I den forbindelse vil jeg lige høre hvordan man færdes på et asbestholdigt bølgeeternittag (fra starten af 70'erne). Da jeg jo kan læse ovenfor at de har nemt ved at knække ved for høj belastning går jeg ikke ud fra at man bare kan vade rundt på det som man lyster?

Den skrue jeg har bemærket utætheden ved sidder tæt på tagryggen, så jeg er nødt til at komme helt op på taget uden at gøre mere skade helst


//Beriksbait

Hvilken hældning har dit tag?

Brug en tagstige, så fordeler du vægten..

Er taget så fladt at du kan gå på det, så træd kun der hvor der er skruer, så er du sikker på der er en lægte under  og træd på toppen af bølgerne.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Je_ns 

Tak for dit svar. Ud fra tegninger skulle det være en 25 graders hældnlding har umiddelbart svært ved at vurdere om det er til at gå på men. Det må komme an på en prøve. 

Uanset hvad vil jeg se om jeg kan skaffe en tagstige. Det er nok ikke helt dumt givet ud og det bliver jo nok ikke sidste gang jeg skal op og skifte en skrue og pakning.


//Beriksbait

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også