Utæt tag ved tagskruer

Hej med jer.

Første post på dette forum, som jeg har søgt råd hos mange gange. 

Jeg har fået følgende problem:

Vores asbestholdige bølgeeternittag fra 1976, som er i god stand, er blevet malet her i sommeren. I forbindelse med det kraftige regnvejr og storm de sidste par dage har jeg observeret dryp fra en del skruehullerne i taget.

Jeg går ud fra at det er tætningsskiverne under skruerne der ikke er tætte. Men kan jeg nøjes med "kun" at stramme skruerne? Eller bør jeg i samme ombæring købe de ca 800 skruer m nye skiver, og så skifte dem alle?

Hvor længe kan jeg tillade mig at vente? 

Håber på råd. 

Mvh Jonas
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen her på LDS:
Der er nu ingen grund til at købe nye skruer, du kan nøjes med nye skiver og pakninger. Og så lige en væsentlig detalje, du må ikke bare spænde løs på sådan nogle eternit plader, skruen skal ned så den pakker med skiven, men den må ikke belaste pladen så denne spændes for hårdt, de kan altså nemt knække sådan nogle plader.
Jo, eller håndsving...
Skrevet af Koludabyg på 30 okt 2013 17:44
Jo, eller håndsving...
Hmmmmm ! Det er vist mere end 20 år siden at man skruede med et gammeldags borsving, selvom det da var efektivt.

Jep, effektivt var det... og kan jo stadig anvendes hvis man vil have lidt føling med hvor meget skruerne spændes.
Annonce
Jeg har brugt metoden med at skrue skruerne næsten i, og så tage det sidste med en skraldenøgle så har man følng med hvormeget spænd ! lige til pakningen begynder at splatte lidt ud.

Hvor køber man mon sådanne pakninger henne?
Kan nogen mon være behjælpelige med et link? På forhånd tak!

Hvor køber man mon sådanne pakninger henne? I den nærmeste tømmerhandel.


fase

Ok, tak. Jeg kunne ikke finde noget i bauhaus' webshop.

Der er mange ting der er standard hvor håndværkere kommer, men som ikke er på webshop.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også