Varme indeni køleskabet

hey godtfolk,

Efter at have læst nogle gamle tråde fra sidste  årti, der bare ender blindt, prøver jeg lige at starte en ny 

Jeg har overtaget et køle-/fryseskab fra Whirlpool (kan ikke finde noget modelnummer), som af en eller anden årsag varmer i den nederste del af køleskabet  Som I kan se på billedet, er der ingen rim nederst i skabet.

Jeg har haft det ude, og det ser fint ud bagpå. Har støvet det af, og der er ingen tydelige lækager.
Som noget ekstra, har jeg lagt en varmeafvisende film mellem radiatoren og rammen, så varmen bliver kastet mere væk; men det har vist sig, ikke at have nogen betydning.
I selve køleskabet er der ca. 10 grader, og i fryseskabet er der ca. minus 10 grader. Jeg har prøvet at stille termostaten højere, men det har ikke haft nogen ønsket effekt.

Da jeg ikke har nogen brugsanvisning, ved jeg ikke, hvad den gule vippeknap gør. Den har stået med lys i hele tiden, så nu prøver jeg lige at vippe den. Kølefunktionen slukkes ved at dreje termostaten til 0.. tror jeg. Den stopper i hvert fald.

Problemet er simpelthen, at der kommer varme ud et bestemt sted i køleskabet. Hvis jeg lægger en hånd på bagkanten inden i køleskabet er der et tydeligt område på ca. 10x10cm, hvor der kommer varme ud.
Hvad kan det være, og er der noget, jeg kan gøre for at afhjælpe problemet?
Gør-det-selv tips tak, ikke bare "køb et nyt"! 

Sidste billede er fra fryseren

Venlig hilsen David "Zyberchief" Hansen

www.zyberchief.com
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vippekontakten er superfrysning, hvor kompressoren kører konstant. Det er til indfrysning af store mængder.

Nå, men det ligner et skab med nogle år på bagen, og det kan vel betyde at kompressoren så sine bedste dage i fortiden. Hvis du ikke kan få fryderen ned på -18º og køleskabet ned på +5º, så er det sandsynligvis kompressoren, der er slidt op.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Eller der mangler kølemiddel.............kort og godt smid det gamle skab ud.......det kan ikke betale sig at reperer det...............

elektriker fra jævnstrømmens tid
Hej

Kan osse være termostaten der er gået, men medmindre du har nem
adgang til reservedele kan det slet ikke svare sig at gøre noget ved det.
Arbejder som vicevært og ved at mange dele er relativ dyre så selvom
du ikke skal have timeløn kan det nok ikke betale sig.
Så selvom du ikke vil hære det Byt til nyt 

Hilsen Bufast
det mangler helt sikkert kølemiddel og ja man kan på fylde nyt men der er en utæthed i skabet som sikkert er så lille at man ikke kan finde den så der er ikke så meget andet at gøre end ud med det og ind med et nyt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis