Brugsvand på 80 grader.

Hej Herinde,

Jeg har et nyere Bosch euroPur med Heatronic.

Jeg har indstillet brugsvandet på 55 grader. Men måler jeg vandet med et termometer kommer den op på 70+. Ved at vælge Info på fyret står der: Valgt 55 c. Aktuel temperatur 52 grader. Hvad kan dette skyldes? Har været inde i alle menuer, og kan ikke finde årsagen?

Håber I kan hjælpe,

Lars.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.

Så må køre med en fremløbstemperatur til huset, der også ligger på min. 70 grader, undskyld min. 80 grader hvilket jeg personligt betvivler. Kan du bekræfte dette ?

En anden fejlmulighed kunne være at dit termometer viser forkert, har du prøvet at måle med et andet ?

Føler du at dit varme vand er varmere, end varmt vand normalt er ude i byen ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitter,

Det er et gasfyr. Jeg har brugt et lasertermometer og et stegetermometer. Begge bekræfter at det varme vand er 70 - 80 grader i køkkenet. Det varme vand er VARMT! Men som sagt siger fyret 45 - 55 grader. Fremløbstemperaturen til varmen er sat med varmekurve og radiatorerne er omkring 35 grader som forskrevet. Så intet problem der. Kan det være varmvandsbeholderen der bliver overopvarmet eller?

Skrevet af Lars007 på 29 okt 2013 23:00
Hej Nitter,

Det er et gasfyr. Jeg har brugt et lasertermometer og et stegetermometer. Begge bekræfter at det varme vand er 70 - 80 grader i køkkenet. Det varme vand er VARMT! Men som sagt siger fyret 45 - 55 grader. Fremløbstemperaturen til varmen er sat med varmekurve og radiatorerne er omkring 35 grader som forskrevet. Så intet problem der. Kan det være varmvandsbeholderen der bliver overopvarmet eller?

Ok med dobbeltmåling. Så må jeg jo konstatere at kedeltemperaturen ligger på min. 80 grader. Undre mig dog over den er så høj. (Rynke på næsen smily )

Det kan så nok ikke være andet end føleren ude i varmtvandsbeholderen der er i udu (stykker).

Måske bare at føleren ikke er sat ordentelig ind i dykrøret på varmtvandsbeholderen ?
 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Øh, det er vel ikke sådan at du har en elpatron i din varmtvandsbeholder ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vi har ikke solceller. Aner det ikke? Hvor sidder måleren til varmvandsbeholderen? Kan det være Under en flamingoprop?

http://www.altra.dk/files/pdf_kat/bosch_europur_vvb.pdf
Vi har sådan en her
Annonce
Skrevet af Lars007 på 29 okt 2013 23:34
Vi har ikke solceller. Aner det ikke? Hvor sidder måleren til varmvandsbeholderen? Kan det være Under en flamingoprop?

http://www.altra.dk/files/pdf_kat/bosch_europur_vvb.pdf
Vi har sådan en her
Selv om du ikke har solceller kunne du nu godt have en elpatron siddende i din vvb. Det har du dog ikke med den vbb du har linket til og dermed har.

Se side 5 til højre. Her er det beskrevet hvor føleren sidder under kappen. De kalder føleren en NTC-føler.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja. Den sidder under en flamingo prop. Det må være der problemet er. Aner ikke om vi har en elpatron. Fyret kom med huset. Hvordan kan jeg undersøge det?
Skrevet af Lars007 på 30 okt 2013 00:12
Ja. Den sidder under en flamingo prop. Det må være der problemet er. Aner ikke om vi har en elpatron. Fyret kom med huset. Hvordan kan jeg undersøge det?
Du har ingen elpatron siddende i den varmvandsbeholder der sidder i dit hus. Så lad vær med og led efter den.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for hjælpen! Gastech kommer ud i morgen. Så må de løse problemet inden det hele eksploderer :-)
Skrevet af Lars007 på 30 okt 2013 13:32
Tak for hjælpen! Gastech kommer ud i morgen. Så må de løse problemet inden det hele eksploderer :-)
Det gør det forhåbentelig ikke. Men skulle der begynde at lægge vand fra kedlens overløbsventil, er jeg helt sikker på du skynder dig og slukke for fyret.

Pøj pøj med besøget, håber ikke det kommer til at gøre et for stort indhug i prangerens indhold.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis