Vand på fladt tag

Vi har købt et hus fra 1966 med fladt tag. Der er nærmest ingen hældning. Der står konstant småsøer af vand på taget. Jeg har lige renset nedløbende for blade, men der står stadig vand. Der er ingen tegn på at tagpappet er istykker, men jeg tænker alligevel på, om det er sundt der er vandpytter på taget.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt almindeligt på paptage med den alder, og det forkorter pappets levetid ved jeg ikke.
Vores tidligere hus havde også fladt tag, det er da noget guderne har skabt i vrede
Jeg brugte mere tid med at feje det tag end jeg gjorde på fortovet...
Vi havde kun et nedløb til hele taget (ca. 120 M2) og vi boede ved siden af en skov, så når bladene begyndte at falde, så sad jeg nærmest oppe på taget og ventede

Der var en kant på 10 cm hele vejen rundt(og skjult tagrende), så når der så var faldet 25 blade ned i afløbet, så stoppede det til. Så havde vi "soppebassin" på taget, og hvis det så blev frost, ja så havde vi skøjtebane 

Vi fik efter et par år, lavet en fuld svejst gummi membran, da der blev en utæthed ved et kuppel tagvindue(som så blev skiftet til termo, i samme omgang).
Det tag var der 10 års garanti på produktet og yderligere 5 år på udførelsen. så da vi solgte huset, var det med god samvittighed.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis