Blomberg BEP 906 - stort problem

Hej.

Som jeg kan se er jeg ikke den eneste der har problemer.

Vi købte ovnen brugt, billigt i vinters.
Jeg har brugt pyrolysen 2 gange før uden problemer.

Jeg må gøre opmærksom på at jeg først igår fandt ud af at den ikke, som forskrevet i manualen, står i en lukket kasse.
vi har nedgang til kælderen i et skab i køkkenet, her var lavet en hylde hvor en der stod en indbygning (fra krigen). Vi satte den "nye" ovn på denne hylde.

MEN jeg læste igår at den skal stå i en lukket kasse for at sikre med "falsk" luft. Så er bange for at skaden desværre er selvforskyldt..

nå, jeg satte ovnen på pyrolyse da jeg gik i seng da jeg skulle op 3 timer senere.
Jeg slukker ovnen da jeg står op, og tænker først senere over at der lugtede meget i hele huset ifht hvad der plejer.

1/
Problemet er nu at den ikke vil slukke for nøglen - så lågen kan åbnes. den vil ikke køre pyrolyse programmet forfra og så slukke for nøglen.

2/
Ovnen varmer slet ikke overhovedet - uanset program.

3/
Lyset er gået helt ud - og da jeg ikke kan åbne lågen aner jeg jo så ikke om den er sprunget..

Er noget bedrøvet da jeg elsker min dejlige ovn. :-(

Håber nogen kan hjælpe - vi er dog begyndt at kigge efter en anden - da den jo nok ikke kan laves uden det koster spidsen at en jæger.. :-/

Vh
Louise
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se der er jo nok en grund til at den var så billig, lad være med at bruge tid penge og energi på sådan noget, køb dig noget nyt og slip for ærgelser i mange år frem. Og en sådan koster altså ikke spidsen af en jetjager.
Og tænk så lige over hvad sådan en gang elektrisk rensning af ovnen koster, det vil være lige så efektivt med en klat brun sæbe og noget knofedt og kun koste en tiende del.

Nu kan jeg se at du bor i Kokkedal på Sjælland, Luise bor i Gjerlev i Jylland.

Desuden er det mere end et år siden at Luise skrev, sidst der blev skrevet var d. 1/11-2013

Så mon ikke den er smidt ud for længe siden.

LDS2980

Kan ikke huske om jeg selv har en eller om den er hentet på nettet.. Tror faktisk jeg har en.. Men som håndværkeren skriver, så bor vi temmelig langt fra hinanden..

Måske jeg kan svare dig på problemet..??

Mvh
Louise




Svaret på mit problem var:

1) mine sikringer trængte til udskiftning. Så da ovnen kørte gik der en særlig sikring(læs et oldnordisk hus)..
Sikringen går under pyrolyse programmet. Hvilket resulterer i at ovnen slukker med høje temperaturer uden at kunne køle ned, og blæse..
2) termo sikringen går, mens ovnen er slukket. Hvilket får varmelegmet til at stoppe.

Så da jeg får strøm igen og forsøger at få ovnen færdig er der gået slem hårdknude i programmet og ovnen.

En tur ved elektrikeren betød en mindre regning på 6-700 kr..da termosikringen var smeltet samt et eller andet andet jeg ikke husker. Ovnen har kørt nogenlunde siden efter snak med elektrikeren. Men skal nu snart afsted og ha en ny blæser. Jeg har ikke kunnet køre pyrolyse program efter problemet.. Vi har valgt at tørre ovnen af mens den var lun. Og så strække udgiften det vi kunne, da elektrikeren sagde at den måske kunne køre uden den blev skiftet, men at sandsynligheden var stor. Mener vi fik afvide at det var nogenlunde de 700 igen, så den ryger snart afsted igen.

Louise,

Tak for din reaktion på min foresprøgsel. Det er rigtigt, at vi bor langt fra hinanden, men hvis jeg kan overtale dig til at låne mig din brugermanual og tage en fotokopi af den, betaler jeg gerne portoen begge veje.

Hvis du kender et sted på nettet, hvor den kan downloades, er det selvfølgelig meget nemmere - jeg har blot ikke kunnet finde den.

Mvh

LDS2980


LDS2980
Annonce

Jeg har et problem med Blomberg BEP 906

Varmer ikke som den skal. Viser på forsiden at den har nået temperaturen, men det passer ikke. Det er ligesom køleelementet køler samtidig .


Køleelementet?..


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis