Drivhus=1000 stykker glas og lidt spagetti profiler

Ja så røg drivhuset, 12,1 m2 juliana i mere end 1000 stykker og bøjede profiler,
heldigvis har jeg en drivhus forsikring og støbt sokkel, så der burde ikke være noget.
Men hvis de nu tilbyder et nyt hus, vil det så være en fordel at tage poly frem for glas, for der ligger godt nok meget glas rundt omkring
Og hvordan med demontage og montage, står forsikringen for det.
39 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drivhuse ved jeg ikke meget om.
Men jeg ved at da min nabos poly drivhus røg i en stor, klagede jeg ikke, for hold da op hvor det kunne larme ved selv lidt blæst.
Dermed ikke sagt at alle poly drivhuse gør det, men det er da noget der er værd at have med i dine overvejelser når der skal et nyt hjem :-)

Held og lykke med projektet.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Lignede dit drivhus det her: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/185808

Jeg har spekuleret på hvordan det er sket, og er kommet frem til at langsiden er revet løs fra soklen, bundskinnen har ikke været skruet godt nok fast til trærammen.

Min løsning bliver at få fræset nogle aluklodser der kan skubbes ind i T sporet i tagspærene og forankre dem til soklen med hulbånd.

I soklen vil jeg bore ø10 huller og lime m8 gevindstag i. Hulbåndene skrues fast i korte vinkeljern så de kan spændes stramt.

Ja det ligner vist meget godt, først kom oktober stormen.

Så pillede jeg resten af glasset ud, og tænkte så sker der da ikke mere i år, men så kom den næste storm

Og jeg må indrømme jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad jeg gør nu, for min plan var at det næste drivhus skulle være med polyplader, og ja jeg ved godt det er ikke det samme, men jeg vil nu formentlig kunne finde glasskår i min gårdsplads mindst de næste 10 år, Taktikken var bare at hvis det nu var polyplader så var det overskueligt at pille pladerene ud hvert efterår da det jo er hele længder, også sætte dem i igen til foråret, men jeg syntes jo ikke, som billederne viser at mit drivhus var særlig skadet efter første storm og hvis storm nummer 2 kan rasere et drivhus uden glas så meget, så er jeg altså i tvivl. Jeg har også tænkt lidt ligesom dig, borde nogle huller ud for de lodrette stolper på langsiden der passer til et 1/2 tomme vandrør, lade dem gå til remmen, også stripse dem fast, det kræver dog igen at polypladerene kommer ud.

En anden løsning kunne være at rejse et hegn lige foran drivhuset med H stolper og så ligge klinke brædder i om vinteren, for i mit tilfælde er jeg ikke i tvivl, jeg stod og så på skaden da det skete, og selvom de fleste drivhus skader opstår pga sug så var det helt sikkert tryk der lavede mine skader i den første storm.

Inden stormen overvejede jeg faktisk også noget med nogle indvendige kryds men i dette tilfælde havde det vist ikke gjort nogen forskel.

Jeg vil rigtig gerne hører hvad du kommer frem til

Mvh

Johnny

Hej.
Hvis du vil sætte et hegn, så lav det så det stopper vinden, men lader den blæse igennem, eller plant noget.


mvh

 varmetossen

Jeg har faktisk i dette efterår plantet 1200 små træer og buske vest for drivhuset, men selvom det nok skal få det gødning det skal have så går der jo alligevel 4-5 år før de har en virkning, på billedet kan man se hvor jeg har forberedt plantebede

Annonce
Et drivhus uden glas er som et korthus , det falder let sammen  , det er glasene der gør drivhuset stift , hvis du vil pille glasene ud om vinteren , så må du erstatte dem med træplader som er sat fast på aluskelletet..............og hvis du ikke fastgøre drivhuset på fundamentet men lader det stå løst så det kan give efter for de kraftige vindstød så sker der ikke noget.......................

   elektriker fra jævnstrømmens tid

Nå jeg prøver lige et andet, det var jo ikke nemt at se

Skrevet af Svend Høst på 05 jan 2014 10:00

Et drivhus uden glas er som et korthus , det falder let sammen  , det er glasene der gør drivhuset stift , hvis du vil pille glasene ud om vinteren , så må du erstatte dem med træplader som er sat fast på aluskelletet..............og hvis du ikke fastgøre drivhuset på fundamentet men lader det stå løst så det kan give efter for de kraftige vindstød så sker der ikke noget.......................


Men så kan jeg jo lige så godt lade polypladerene sidde i, det var jo for at fjerne noget af det vinden kunne tage fat i. hmmm man kunne jo også lave nogle vandfaste krydsfinerplader at sætte i om vinteren, som var perforeret med et kopbord.

Undskyld min uvidenhed men hvad er et kopbord???..........et bord til at sætte en kop på eller hvad................jeg venter spændt.............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 05 jan 2014 10:13

Undskyld min uvidenhed men hvad er et kopbord???..........et bord til at sætte en kop på eller hvad................jeg venter spændt.............


Øhh, ja hvordan forklare jeg lige det det er vist bare nemmest at linke http://www.primusdanmark.dk/hulsavs...omkm5a3p10

Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også