TV-Bord med Gasfjeder(?) (Lir!)

Som overskriften siger så går jeg snart igang med et projekt der omfatter nyt TV bord hvor tv'et ikke skal stå på det da det hænger på væggen. Dog skal PS3 og Surround maskinerne stå på bordet. 

der har jeg så tænkt på hvordan kan jeg lave mit tv bord, da jeg ønsker det lettere avanceret.. fordi DVD(surround) og PS3'en skal løftes op af bordet med en gasfjeder eller noget.. når man trykker på toppen af pladen. hvordan kan man konstruere det bedst og nemmest ?

låsen er jo bare Klik lås så det er pænt og skjult.

Uddannet Tømrer...
 Studere til bygningskonstruktør!

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu studerer du jo til Bygnings konstuktør, så hvorfor dog spørge om det. Regn den da ud unge mand, gerne lidt Storm P. agtigt ! Tag billeder og vis dine ideer
Jaja det måler jo bare i neuton.. men tænker på hvordan jeg skal bygge det op for at få det til at kunne lade sig gøre. stadig stabilt ofc

Uddannet Tømrer...
 Studere til bygningskonstruktør!

Hvad med at bruge en lineær aktuator, så du kan hæve og sænke med en vippekontakt.
http://www.linak.dk/produkter/Linear-Actuators.aspx

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

som Chr siger.
En aktuator det er sagen hvis du skal have lir.
Jeg legede selv lidt med en til mit akvarielåg ;-) som kan ses her http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1524748

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Hej,

Lav det som en "skuffe", som vender opad - Og så en aktuator til at bevæge skuffen op og ned!

/K

hmm, men en aktuator.. lyder meget fedt men sådan en basse kan ikke være billig?. er jo på SU så det er stadig et lille okay billigt projekt

er det ikke muligt med gasfjedre ? og kliklås. så når du klikker og slår låsen fra så burde det hæve sig ? burde det ikke kunne lade sig gøre?

Uddannet Tømrer...
 Studere til bygningskonstruktør!

xmichael, det skulle også kunne lade sig gøre med fjederen jo, men udover det, så er en aktuator nu også til at finde for menneske penge, på den blå avis og andre lignende sider, evt fra elevations senge, hæve/sænke borde og lignende :-)
Tilmed rimeligt simple at lave selv.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
jo det er jo bare at beregne neuton for hvor kraftig gasfjederen skal være for at den åbner af sig selv når durslår låsen fra ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det kan nemt laves med en gasfjeder, men det er nok nemmere at finde en aktuator, som kan bruges - da du kan finde mange brugte, som formodenligt kan bruges. Hvor imod gasfjederen(ne) skal være meget specifikke for at kunne bruges.. Ulempen med en fjeder er også at, hvis du reducerer/forøger vægten vil din ligevægt forskydes, hvilket resulterer i at hylden enten flytter sig for hurtigt, eller slet ikke flytter sig

Men lav skitse af dit system og beregn, hvormange krafter du har brug for - Det er en forholdsvis simple opgave.


/K

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis